PR & Reputatie

Campagnerapport: Letgo-reclame is origineel, fris en flitsend

Redactie | 15 maart 2017, 10:22

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials

 

Letgo is een app waarmee je spullen kunt verkopen aan mensen bij jou in de buurt. werd na een bureauorientiatie als mediabureau gekozen om in 2017 de lancering van deze nieuwe propositie in Nederland te gaan begeleiden in media. De campagne is in januari begonnen.

letgo - de leukste manier om je spullen te verkopen

Op tv zie je een kleurrijke commercial met een aanstekelijke tune. Bureau MeMo² liet de campagne zien aan een representatieve groep Nederlanders (18+) en vroeg wat ze van de tv-spot vinden.

Wel erg flitsend

61% van de kijkers vindt de commercial opvallend. Bijna de helft zegt dat de campagne hem of haar iets nieuws vertelt, maar helaas is de boodschap niet altijd duidelijk. Slechts 35% snapt meteen waar de reclame over gaat. 'Het beeld wisselt veel te snel om te zien wat het voorstelt. Dat is frustrerend en irritant', vindt een van de respondenten. 'Waar ging het ook alweer over... soort marktplaats? Ging wat snel.'

Jonge doelgroep

'Mede dankzij de flitsende en snel wisselende beelden is het al snel duidelijk dat de doelgroep van Letgo voornamelijk aan de jongere kant ligt', zegt Charlotte Nagtegaal van MeMo². Jongere kijkers kunnen de snelheid waarschijnlijk wat beter aan, denken de respondenten. Zij denken dat de reclame goed past bij de doelgroep. 'Origineel, fris en flitsend. Past bij deze tijd.'

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

Gerelateerde items Letgo Mindshare Reclame

Meer in channel PR & Reputatie
Van onze partners
Whitepapers
Blijf op de hoogte