Mensen & Carrière

JongeHonden beginnen het jaar goed

Redactie | 2 januari 2017, 12:30

Coco Seignette en Jasper Vierboom over pitches voor Eneco en de Gemeente Amsterdam

Het JongeHonden-seizoen is geopend, en hoe! Met onze tweede pitch achter de rug en de volgende in het vooruitzicht hoeven de jonge honden geen moment stil te zitten. Even een recap van onze afgelopen weken, want wat waren die leuk.

Over JongeHonden
Stichting JongeHonden verbindt duizenden jonge creatieven aan bureaus en merken wereldwijd. Jongeren tot 28 jaar krijgen de kans om te pitchen voor bekende namen. De stichting bestaat inmiddels meer dan een kwart eeuw.

Eneco is aan vernieuwing toe

Onze allereerste pitch dit seizoen was met Eneco. De briefing werd 10 november gegeven in Club NL, waarbij Willemijn van der Vliet (Eneco) aftrapte met een interessante maar lastige probleemstelling. Het huidige loyaliteitsprogramma ‘Dagje Samen Uit / WereldUitje’ van Eneco was na tien jaar toe aan vernieuwing.

De brief in het kort: Hoe kunnen we onze klanten op een passende manier bedanken? De creatieve studenten en juniors leverden maar liefst 43 concepten in. En na een lange jurering op 24 november kwamen Eneco en Dawn tot twee eervolle vermeldingen, een waardige nummer twee van Julie van der Meiden en Carlijn Bijlsma en het winnende concept van Felicia Spans en Jurriaan Gossink.

Het winnende concept maakt groene energie tastbaar door de windmolens, zonnepanelen en lantaarnpalen te vernoemen naar klanten. Het idee is simpel en sympathiek, vindt Eneco.

Gemeente Amsterdam

De tweede pitch was voor Team Duurzaamheid van de Gemeente Amsterdam. De missie: laat zien dat Gemeente Amsterdam aan duurzaamheid doet en bied vervolgens handvatten om de bewoner/werkgever ook mee te laten doen.

Na afloop wilde Lisette Tilma, senior communicatieadviseur bij de Gemeente Amsterdam, graag nog een keer pitchen met JongeHonden. 'Ik ben erg onder de indruk van het ingeleverde werk. We hebben ruim 30 inzendingen bekeken en er was er niet één die ik niet goed vond. Kiezen tussen goed of beter dus.'

De uiteindelijke winnaars waren Hester Klop en Richard Bushoff met hun gedurfde idee Amsterdammers wakker te schudden en te activeren weer over “groen” te gaan praten.

Op de tweede plek eindigden Nevil van Outheusden en Nick van Wagenberg, de derde plaats was voor Mitchell Diercks en Helen Fernando.

Bedankt

De volgende pitch is in januari, meer informatie volgt later. Een top afsluiter van 2016 en een veelbelovend begin voor 2017 dus. Daarom graag een woord van dank aan onze lieve vriendjes, gave klanten en hardwerkende young dogs. En wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, dat kan via onze Facebookpagina.

Happy New Year!

Namens het JongeHonden bestuur, geschreven door Coco Seignette & Jasper Vierboom.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Gerelateerde items Jongehonden Blog pitchen

Meer in channel Mensen & Carrière

Van onze partners
Whitepapers
Blijf op de hoogte


Populaire blogs