PR & Reputatie

AkzoNobel roept Heart Wood uit tot Kleur van het Jaar 2018

Redactie | 12 september 2017, 13:26

VIDEO De verffabrikant vindt dat nu het leven steeds sneller gaat, het de hoogste tijd is om op 'pauze' te drukken.

11 internationale experts staken de koppen bij elkaar om na te denken over welke kleur er bij het huidige tijdperk past. Zij kwamen tot een conclusie die begin jaren '80 ook al eens getrokken werd. Was het in 1981 de trendwatcher Faith Popcorn die de term cocooning introduceerde, nu zien de mensen bij AkzoNobel dat we onze huizen willen omtoveren in een plek om je in terug te trekken. Heleen Van Gent, creative director bij het Global Aesthetic Center van AkzoNobel legt het in onderstaande video uit.

De trend leidt tot een 'subtiel en warm roze', dat doet denken aan hout en leer. Het is een kleur die 'welkom thuis' uitstraalt, aldus AkzoNobel.
 

 

Vorig jaar riep AkzoNobel 'Denim Drift' uit tot kleur van het jaar, een spijkerbroek-achtig blauw. Dat volgde toen uit de door AkzoNobel geformuleerde trend 'Life in a New Light'. Opmerkelijk formuleerde het verfconcern vorig jaar nog geen inhoudelijke lifestyletrend om de keuze voor 'Denim Drift' uit te leggen.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Akzonobel Kleur van het Jaar 2018

Meer in channel PR & Reputatie

Van onze partners

Whitepapers

Blijf op de hoogte


Adfo Events

Populaire blogs