Mensen & Carrière

Bureau Scheepens pakt jeugdwerkloosheid aan met een nieuw reclamebureau

Claartje Vogel, redactie | 11 april 2017, 11:59

Buro Werktuig meldt de eerste successen

Reclamebureau Scheepens is sinds begin dit jaar bezig met een experimentele aanpak van jeugdwerkloosheid: het Tilburgse bedrijf begon een nieuw reclamebureau voor en door werkloze jongeren. Buro Werktuig meldt de eerste successen: een baan voor copywriter Tessa en een nieuwe website voor jongerenpunt Midden-Brabant.

Campagnes rondom het Jongerenpunt
Diverse lokale partijen (o.a. Hart van Brabant en de provincie Brabant) vroegen bureau Scheepens om een campagne te ontwikkelen tegen jeugdwerkloosheid. De creatieven bedachten samen met de opdrachtgevers deze invulling. Vier jongeren met een duidelijke eigen rol (bijvoorbeeld copywriter of grafisch vormgever) bedenken campagnes om leeftijdsgenoten naar het Jongerenpunt Midden-Brabant te loodsen.

Directeur Stefan van Hulten van bureau Scheepens: ‘Wij geven de jongeren professionele begeleiding, maar verder zijn ze helemaal vrij om hun werk in te vullen. Zij de problematiek als geen ander en spreken ze de taal van de doelgroep. Bovendien konden we met dit initiatief meteen vier getalenteerde, werkloze jongeren aan het werk zetten.’

Startersbeurs en werkervaring
De werknemers van Buro Werktuig krijgen een vergoeding in de vorm van een startersbeurs. ‘Dat deze aanpak beter werkt dan posters ophangen en mailings rondsturen, zagen we al na een paar maanden’, zegt creatief directeur Eelco Anneveldt van Scheepens. ‘Buro Werktuig ontwierp de nieuwe site van het jongerenpunt met frisse beelden en teksten. We zijn echt blij dat onze opdrachtgevers deze aanpak met ons en de jongeren aandurfden.’

De bedoeling is dat de jongeren door hun ervaring sneller werk vinden. Marc Bevers (verantwoordelijk voor de regionale aanpak jeugdwerkloosheid): ‘Dat lukt ook. Ze komen makkelijker binnen bij bedrijven. Copywriter Tessa is het eerste succesverhaal. Zij begint over een paar weken aan een baan bij een reclamebureau.’

Over de auteur

Claartje Vogel
Journalist en redacteur voor Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Tijdschrift voor Communicatie (Adfogroep). Lees meer over Claartje Vogel

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items buro werktuig Scheepens Jeugd

Meer in channel Mensen & Carrière

Van onze partners

Whitepapers

Blijf op de hoogte


Adfo Events

Populaire blogs