Carriere Annemarie Swijtink vertrekt bij McDonald’s Nederland (en geen naamgrapjes over haar opvolger graag)
Carriere Annemarie Swijtink vertrekt bij McDonald’s Nederland (en geen naamgrapjes over haar opvolger graag)
Premium Bureaus Antoine Houtsma en Pepe Marais van Joe Public: 'We liepen digitaal achter, er moest iets gebeuren' De twee vrienden over hun ontmoeting in Cannes, de overname van Springbok en de vraag of Joe Public nog een beetje rock ’n roll is.
Premium Bureaus Lies houdt opdringerige ex buiten de deur in nieuwe Kruidvat-campagne Het betreft de tweede campagne op rij die is ontwikkeld door Suite Rouge, het nieuwe label van Hotel L'Amour.
Advertorial Van papier naar pixel: Spectacles transformeert de leescultuur voor Generatie Z Met Spectacles voeg je een extra dimensie toe aan je offline wereld.
Partnerbijdrage Marketeer, vergeet de midfunnel niet! Merken winnen niet meer op mediabereik, maar op culturele relevantie. Focus daarom veel meer op de midfunnel, betoogt Henk Boersen van ACE.
Bureaus De PR-wereld moet fundamentele keuzes maken, zegt Serge Beckers, voorzitter Worldcom PR Group Nu het 'handwerk' steeds meer door AI-tools wordt overgenomen, moeten PR-bureaus op zoek naar een andere rol.
Premium Bureaus Antoine Houtsma en Pepe Marais van Joe Public: 'We liepen digitaal achter, er moest iets gebeuren' De twee vrienden over hun ontmoeting in Cannes, de overname van Springbok en de vraag of Joe Public nog een beetje rock ’n roll is.
Premium Bureaus Lies houdt opdringerige ex buiten de deur in nieuwe Kruidvat-campagne Het betreft de tweede campagne op rij die is ontwikkeld door Suite Rouge, het nieuwe label van Hotel L'Amour.
Advertorial Van papier naar pixel: Spectacles transformeert de leescultuur voor Generatie Z Met Spectacles voeg je een extra dimensie toe aan je offline wereld.
Partnerbijdrage Marketeer, vergeet de midfunnel niet! Merken winnen niet meer op mediabereik, maar op culturele relevantie. Focus daarom veel meer op de midfunnel, betoogt Henk Boersen van ACE.
Bureaus De PR-wereld moet fundamentele keuzes maken, zegt Serge Beckers, voorzitter Worldcom PR Group Nu het 'handwerk' steeds meer door AI-tools wordt overgenomen, moeten PR-bureaus op zoek naar een andere rol.
Carriere Deze vakgenoten gaan met een nieuwe baan de zomer in Een bomvol overzicht met carrièrewisselingen.
Contentmarketing Trending deze week: catchy jingle uit 2014 wordt ironische cult-hit op TikTok Hoe Gen Z van 'Nothing beats a Jet2holiday' dé zomerhit van 2025 maakt.
Premium Media Leden NDP Nieuwsmedia leveren grote verzameling content voor training nieuw Nederlands AI-taalmodel GPT-NL moet een verantwoord alternatief bieden voor internationale modellen.
Partnerbijdrage South African Tourism opent tender voor media en creatie Bureaus kunnen inschrijven op een driejarige opdracht voor strategie, buying en creatie in Nederland, België en Zweden.
Partnerbijdrage Internal branding in de praktijk - Wat Delta en CZ doen om medewerkers tot merkdragers te maken Merken worden steeds vaker afgerekend op wat ze doen in plaats van wat ze zeggen.
Premium Artificial Intelligence Charlotte Zelders: 'Wat mogelijk is in een afgelegen Soedanees dorp, moet hier toch ook kunnen?' Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten wat hen inspireert. Deze week Charlotte Zelders van Unicef (a.i.).
Carriere Deze vakgenoten gaan met een nieuwe baan de zomer in Een bomvol overzicht met carrièrewisselingen.
Contentmarketing Trending deze week: catchy jingle uit 2014 wordt ironische cult-hit op TikTok Hoe Gen Z van 'Nothing beats a Jet2holiday' dé zomerhit van 2025 maakt.
Premium Media Leden NDP Nieuwsmedia leveren grote verzameling content voor training nieuw Nederlands AI-taalmodel GPT-NL moet een verantwoord alternatief bieden voor internationale modellen.
Partnerbijdrage South African Tourism opent tender voor media en creatie Bureaus kunnen inschrijven op een driejarige opdracht voor strategie, buying en creatie in Nederland, België en Zweden.
Partnerbijdrage Internal branding in de praktijk - Wat Delta en CZ doen om medewerkers tot merkdragers te maken Merken worden steeds vaker afgerekend op wat ze doen in plaats van wat ze zeggen.
Premium Artificial Intelligence Charlotte Zelders: 'Wat mogelijk is in een afgelegen Soedanees dorp, moet hier toch ook kunnen?' Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten wat hen inspireert. Deze week Charlotte Zelders van Unicef (a.i.).
Premium Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren AI-gebruik loopt voor op AI-beleid. Er is ook (te) weinig aandacht voor de ontwikkeling van AI-geletterdheid, blijkt uit onderzoek.
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen De zogeheten Ovastars zijn ontwikkeld door Dept.
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties 39 Procent van de respondenten zegt een AI-advertentie sneller te negeren dan een advertentie die door mensen is gemaakt, bijvoorbeeld.
Martech Google’s plannen houden adverteerders bezig Wat zijn Google’s AI-aangedreven vernieuwingen die effectievere reclamevoering beloven? We spraken met de top van het techbedrijf.
Premium Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties
Artificial Intelligence ‘Je kunt door AI veel groter en breder nadenken over hoe je jouw merk in de wereld kunt plaatsen’
Premium Martech Zalando gaat meer augmented reality gebruiken in zijn webwinkel Van e-commerce naar e(motional)-commerce, klinkt het bij de grootste Europese fashionwebwinkel.
Premium Media WPP Media stelt in Nederland verwachtingen mediabestedingen naar beneden bij Met name de analoge spotbestedingen in het eerste halfjaar bij video en audio zijn lager dan verwacht. Ook OOH stijgt minder hard.
Premium Merkstrategie Crisp krijgt financiering ABN Amro, Boukje Taphoorn in RvC Met een financieringsfaciliteit van 28 miljoen euro ondersteunt de bank het bedrijfsmodel van de online supermarkt.
Partnerbijdrage De strijd om aandacht: waarom challenger-merken harder moeten werken Waarom hebben gevestigde merken voordeel en wat kunnen challengers doen om de balans te herstellen? dentsu en DPG Media zochten het uit.
Partnerbijdrage ReGroup – de podcast van WPP Media: alle ins en outs van het medialandschap Jouw maandelijkse dosis inspirerende topics in media, tech en marketing.
Premium Bureaus Dept gaat in Europa aan de slag voor De Vegetarische Slager Het merk achter vleesvervangers stelt Dept aan als zijn nieuwe 'social-lead agency'.
Premium Media For You Agency start studiotak met Roxy Dekker-documentaire: ‘Wat werkt op socials, kunnen we doorvertalen naar langere content’ Social-first-bureau wil via eigen studiotak meer langere content produceren, onder andere voor YouTube.
Premium Customer Experience Consumentenbond waarschuwt voor schimmige claimwebsite die een telemarketeer op je afstuurt Energieclaim.info belooft consumenten tot 10 duizend euro als zij een variabel energiecontract hadden, maar lijkt alleen te spammen.
Premium Data & Insights 7 procent minder 'vleesstunts' bij supermarkten dan vorig jaar, stelt Wakker Dier Jumbo heeft aantal vleesaanbiedingen het meest omlaag gebracht, waar Lidl en Aldi juist meer vlees aanprijzen dan vorig jaar.
Premium Digital transformation Deze app van Bram Krikke en Paul Snijder laat wandelen meer als gamen aanvoelen, met een speciale rol voor merken Merken kunnen eigen wandeltoernooien sponsoren in de app om zich in de kijker te spelen van de (jongere) doelgroep.
Premium Campagnes De Telegraaf positioneert zich als 'herkenbare stem' in outdoorcampagne: 'Zolang de feiten kloppen' Het is een van de grotere campagnes die de krant de laatste jaren uitbracht. Een pitch, gewonnen door Natwerk, ging hieraan vooraf.
Premium Bureaus L’Agency lanceert label voor jonge content-creators Mediabureau breidt activiteiten uit met focus op jong talent.
Premium Martech Zalando gaat meer augmented reality gebruiken in zijn webwinkel Van e-commerce naar e(motional)-commerce, klinkt het bij de grootste Europese fashionwebwinkel.
Premium Media WPP Media stelt in Nederland verwachtingen mediabestedingen naar beneden bij Met name de analoge spotbestedingen in het eerste halfjaar bij video en audio zijn lager dan verwacht. Ook OOH stijgt minder hard.
Premium Merkstrategie Crisp krijgt financiering ABN Amro, Boukje Taphoorn in RvC Met een financieringsfaciliteit van 28 miljoen euro ondersteunt de bank het bedrijfsmodel van de online supermarkt.
Partnerbijdrage De strijd om aandacht: waarom challenger-merken harder moeten werken Waarom hebben gevestigde merken voordeel en wat kunnen challengers doen om de balans te herstellen? dentsu en DPG Media zochten het uit.
Partnerbijdrage ReGroup – de podcast van WPP Media: alle ins en outs van het medialandschap Jouw maandelijkse dosis inspirerende topics in media, tech en marketing.
Premium Bureaus Dept gaat in Europa aan de slag voor De Vegetarische Slager Het merk achter vleesvervangers stelt Dept aan als zijn nieuwe 'social-lead agency'.
Premium Media For You Agency start studiotak met Roxy Dekker-documentaire: ‘Wat werkt op socials, kunnen we doorvertalen naar langere content’ Social-first-bureau wil via eigen studiotak meer langere content produceren, onder andere voor YouTube.
Premium Customer Experience Consumentenbond waarschuwt voor schimmige claimwebsite die een telemarketeer op je afstuurt Energieclaim.info belooft consumenten tot 10 duizend euro als zij een variabel energiecontract hadden, maar lijkt alleen te spammen.
Premium Data & Insights 7 procent minder 'vleesstunts' bij supermarkten dan vorig jaar, stelt Wakker Dier Jumbo heeft aantal vleesaanbiedingen het meest omlaag gebracht, waar Lidl en Aldi juist meer vlees aanprijzen dan vorig jaar.
Premium Digital transformation Deze app van Bram Krikke en Paul Snijder laat wandelen meer als gamen aanvoelen, met een speciale rol voor merken Merken kunnen eigen wandeltoernooien sponsoren in de app om zich in de kijker te spelen van de (jongere) doelgroep.
Premium Campagnes De Telegraaf positioneert zich als 'herkenbare stem' in outdoorcampagne: 'Zolang de feiten kloppen' Het is een van de grotere campagnes die de krant de laatste jaren uitbracht. Een pitch, gewonnen door Natwerk, ging hieraan vooraf.
Premium Bureaus L’Agency lanceert label voor jonge content-creators Mediabureau breidt activiteiten uit met focus op jong talent.