PR & Reputatie

Heineken en Boomerang op prijzenjacht in De Beste Social Business

Redactie | 9 juni 2017, 10:47

Beide drie awards in eerste zakelijke editie

Heineken is de grote winnaar bij de eerste uitreiking van De Beste Social Awards – Business, de prijzen de beste en creatiefste uitingen van bedrijven en merken op social media. Heineken ontving awards in de categorieën Beste Inhaker, Beste Advertising en Beste Copywriting. Netflix en Albert Heijn mochten beiden twee awards kom ophalen. Klik hier voor ons artikel waarin je de winnende cases kunt zien. 

Lof voor Boomerang

Bij de bureaus ging de meeste eer en lof naar Boomerang Create, het bureau won maar liefst in drie categorieën: Beste Inhaker, Beste Innovatie en Beste Copywriting.

Een gedeelde eerste plaats is te vinden in de categorie Beste Campagne, waarbij de juryleden op hetzelfde aantal punten kwam voor zowel de campagne van Albert Heijn als de Hema. Beide merken mochten daarom een prestigieuze award mee naar huis nemen.

Veel videowinst

Bijzonder aspect is dit jaar de grote winst voor video’s. Maar liefst zeven van de twaalf awards hadden video als vorm. Behalve in de voor zichzelf sprekende categorieën Story en Video, kwam dit ook terug bij Beste Innovatie, Beste Inhaker, Beste Campgane en Beste Advertising.

Social media expert en initiatiefnemer Diederik Broekhuizen kijkt met een tevreden gevoel terug: ‘Het is goed om te zien dat de jury dit jaar campagnes heeft beloond die vernieuwend zijn, heel creatief waren, maar vooral ook impact hadden. Tussen de winnaars zitten enkele van de meest spraakmakende en grote campagnes van het jaar. Dit jaar won de creatieve content het van de vage reclamestrategieën.’ 

Bij de publieksprijzen werden Tim Hofman en Netflix de grote winnaars van de social awards 2017

 

Het overzicht van de business-prijzen:

BESTE INHAKER
Amstel Bier
Chocomel
Dirk van den Broek
Heineken X Samsung
McDonald's
Netflix
Netflix
Qmusic

BESTE VIDEO
Concentrate
Gemeentemuseum Den Haag
Johnnie Walker
KLM
Mazda Nederland
Netflix
Stivoro

BESTE WEBCARE
Albert Heijn
Albert Heijn
Gemeente Westland
Hema
L'OREAL
Philips
Ziggo

BESTE DESIGN
Heineken
Netflix
Wereld Natuur Fonds

BESTE COPYWRITING
Coolblue
De Speld
Douwe Egberts
Dubbelfrisss
Grolsch
Heineken

BESTE ADVERTISING
Dirk van den Broek
Heineken
ING
Oranje Fonds NL doet

BESTE CAMPAGNE
Albert Heijn
Chocomel
Duo Penotti
Hema
Holland Casino
Ikea
Linda.lijnt

BESTE INNOVATIE
Logo The Webcare Company
ABN Amro
Doritos
Nationale Opera & Ballet
TUI Benelux
Taskforce Kindermishandeling

BESTE STORY
Bijenkorf
G-Star Raw
Netflix
Simyo
Vodafone

BESTE PAGINA
Chocomel
Efteling
Heineken
Nationale Opera & Ballet
Sense.info
Simyo

BESTE TALENT
Logo A Friend Of Mine
Joost Beitler
Leroy van Limbeek
Linsay van der Linde
Marijn Maas
Richard van Horssen

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (6)

Comment author avatar
Avatar

obatasamuratterbaik

(5 juli 2017, 11:14)
Avatar

obat asam urat

(11 juli 2017, 2:45)
Avatar

Toni

(17 juli 2017, 2:37)
Avatar

Anonymous

(28 augustus 2017, 14:24)

Meer in channel PR & Reputatie

Van onze partners

Whitepapers

Blijf op de hoogte


Adfo Events

Populaire blogs