PR & Reputatie

Hollywood-filmmakers wijzen bioscoophits af in promotiecampagne voor Franse cinema

Redactie | 18 april 2017, 15:02

Ogilvy & Mather Singapore maakt een serie korte films om Franse films onder de aandacht te brengen van een breder publiek

In een serie korte video's zie je hoe Franse filmmakers excentrieke ideeën pitchen aan bekende regisseurs uit Hollywood. Die wijzen de scenario's stuk voor stuk af.

Wat de regisseurs niet weten, is dat de scripts al verfilmd zijn tot bioscoophits. De films zijn zelfs bekroond met de Palme d'Or, de hoogst haalbare prijs op het filmfestival in Cannes. Dat is de crux van de serie films van Alliance Française de Singapour, een non-profitorganisatie die Franse taal en cultuur promoot in Singapore.

De video's zijn gemaakt door Ogilvy & Mather Singapore en ze zijn bedoeld om Franse cinema internationaal onder de aandacht te brengen. 'Deze campagne laat op een frisse en grappige manier zien wat Franse filmscenario's zo bijzonder maakt', vindt Anne-Garance Primel, directeur van Alliance Française de Singapour. 'Het is niet te bedoeling om te concurreren met Hollywood, maar om de horizon van het publiek te verbreden.'

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items #Ogilvy & Mather Amsterdam Ogilvy Frans

Meer in channel PR & Reputatie

Van onze partners

Blijf op de hoogte


Adfo Events

Populaire blogs