PR & Reputatie

Je moet bij Humberto Tan zijn voor de hoogste PR-waarde

Redactie | 10 januari 2017, 10:22

Pauw en Van Nieuwkerk blijven ver achter

Bij welke talkshow moet je zijn voor het beste 'social' en PR-effect? Humberto Tan is je man. Dat is althans af te leiden uit onderzoek van Clipit, dat bekeek welke van de drie talkshowhosts de meeste publiciteit scoort.

Rekeneenheid

Het gebruikt daarvoor de 'beruchte' PR-waarde, en dat is jammer voor Tan, want de 34 miljoen euro aan PR-waarde die hij in twee maanden realiseert kan hij niet in zijn zak steken. Het is slechts een rekeneenheid.

Deze legt wel bloot dat Tan twee keer zo veel scoort als nummer twee Jeroen Pauw (18 miljoen euro). De RTL Late Night presentator heeft dit vooral te danken aan zijn grote schare volgers op social media. Met zijn Twitter- en Instagramaccounts bereikt hij honderdduizenden mensen. 

Positiever sentiment

Jeroen Pauw en met name Matthijs van Nieuwkerk profileren zich minder nadrukkelijk op social media en blijven dan ook steken op een lagere PR-waarde.Humberto Tan is ook de meest geliefde talkshowhost; berichten over hem hebben een positiever sentiment dan die over Pauw en Matthijs van Nieuwkerk.

Onderzoek

Clipit heeft van 17 oktober tot 31 december onderzoek gedaan naar de drie Nederlandse talkshowhosts. In totaal werden 114.504 berichten geanalyseerd. Het sentiment wordt automatisch bepaald aan de hand van de data.

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Gerelateerde items Pr-Waarde

Meer in channel PR & Reputatie

Van onze partners
Whitepapers
Blijf op de hoogte


Adfo Events
Populaire blogs