PR & Reputatie

Lidl doet goede zaken in Merken Top 40

Redactie | 17 februari 2017, 11:23

Voor de tweede achtereenvolgende week staat Albert Heijn weer op eerste positie in de lijst.

De overige merken uit de top 4 van vorige week wisselen van positie. Samsung is weer terug op plaats 2, ook KPN stijgt een plaats en neemt de derde positie in deze week.
Jumbo daalt twee plaatsen en eindigt daarmee op plaats 4. Jumbo heeft de lichte daling met name te danken aan een lagere score op social, terwijl KPN de stijging juist te danken heeft aan een hogere social score.

Lidl
In de top 10 van deze week zijn veel stijgers te vinden. De eerste is alweer de derde supermarkt in de lijst, naast Albert Heijn en Jumbo doet Lidl deze week goede zaken en stijgt de retailer met stip naar plaats 5.

Ook Audi, McDonalds en Microsoft doen goede zaken, zij komen allen met superstip binnen deze week. McDonalds laat de grootste stijging zien, zij stijgen met maarliefst 15 plekken naar plaats 7. McDonalds heeft de stijging met name te danken aan hogere scores op zowel waardering als bestedingen. Microsoft stijgt respectievelijk 12 plaatsen naar plaats 8 en Audi stijgt met 11 plaatsen naar plaats 6.

Bij Microsoft wordt de stijging met name veroorzaakt door de bestedingen, terwijl bij Audi dit wordt veroorzaakt door een hogere social score.

Superstip
Buiten de top 10 doen met name Marktplaats, TUI, Bol.com, Ford en ABN Amro goede zaken. Marktplaats, TUI en bol.com komen met superstip binnen in de top 20 van deze week.
Ford en ABN Amro daarentegen stijgen iets minder hard, maar komen wel met stip binnen net buiten de top 20.

Opvallend is dat zowel Marktplaats als TUI hun stijging met name te danken hebben aan een fors hogere waardering t.o.v. vorige week.

De hoogste nieuwe binnenkomer deze week is Lego, na een aantal weken afwezig te zijn geweest komen zij binnen op plaats 12. Dit is meteen ook hun hoogste notering ooit in de Merken Top 40.

Hollands Nieuwe
Ook deze week is er weer een merk die voor het eerst in de Merken Top 40 staat, Hollands Nieuwe. Zij komen voor het eerst binnen en sluiten deze week de lijst af op plaats 40.
Daarnaast zijn er wederom veel oude bekende terug in de lijst o.a. Ford, Apple, Mercedes Benz, Netflix, Toyota, Nivea en Opel zijn weer terug in de lijst (na even afwezig te zijn geweest).

De grootste daler deze week is Volkswagen, waar zij vorige week nog de zevende plaats bezette, staan ze nu op plaats 34 in de lijst. De forse daling wordt met name veroorzaakt door een fors lagere scores op de bestedingen.
Andere merken die deze week beduidend minderscoren en een aantal plaatsen zakken zijn Coca Cola en ANWB.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Avatar

Wybe Sallows

(17 februari 2017, 14:21)

Misschien is een volledige lijst publiceren handiger dan deze onoverzichtelijke lap tekst zonder duiding. Daarnaast zou ik wel willen weten waarom bepaalde merken 'goede zaken' doen. Iets meer inzicht in waarom merken stijgen en dalen. Of moet ik daarvoor 1000 euro per maand naar Erik de Zwart overmaken?

Gerelateerde items Merken Top 40

Meer in channel PR & Reputatie

Van onze partners
Whitepapers
Blijf op de hoogte


Adfo Events
Populaire blogs