PR & Reputatie

Lieve huisrobot Kuri doet veel dingen niet en juist dát maakt 'm interessant

Redactie | 6 januari 2017, 13:11

Bureau Eleven Inc. San Francisco maakt campagne voor robot Kuri

Robotbouwer Mayfield (onderdeel van Bosch) presenteert tijdens technologiebeurs CES een schattige robot: Kuri. Het is een soort persoonlijke assistent voor in huis. Hij kan muziek afspelen, de lichten aan of uit doen, temperatuur in huis regelen en simpele vragen beantwoorden (zoals: regent het buiten?). Daarnaast kan hij foto&;s van je katten maken als je niet thuis bent en spelen met kinderen.

Geen plannen om de wereld te vernietigen

De campagne rondom de robot is juist gericht op alles wat Kuri niet kan. De video’s laten zien dat Kuri niet de wereld zal verwoesten en niets verklapt over wat je uitspookt als je ’s avonds laat thuis komt.

‘Andere robotmakers hebben het alleen maar over welke taken en klusjes hun apparaten kunnen, maar al die features en specs maken een commercial onpersoonlijk’, vertelt Gary Stein van bureau Eleven. ‘Daarom hebben wij het anders aangepakt. We richten ons op wat Kuri niet doet. We denken dat consumenten hierdoor juist nieuwsgierig worden naar het product.’

De campagne is te zien op sociale media en verschillende digitale kanalen (o.a. Hulu). Eleven maakte ook de site heykuri.com, waar je meer te weten komt over de robot. Kort gezegd kan Kuri wat Google Home, Alexa en Amazon Echo ook kunnen, maar hij ziet eruit als schattige filmrobots  als R2-D2, BB-8 en Wall-E. Hij kost in de voorverkoop 700 dollar en is eind 2017 beschikbaar.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items kuri Robot Campagne

Meer in channel PR & Reputatie

Van onze partners

Whitepapers

Blijf op de hoogte


Adfo Events

Populaire blogs