PR & Reputatie

Mark Rutte in de campagnestand met Spotify-podcasts – deel 1 is interview met vlogger YousToub

Redactie | 10 januari 2017, 10:13

Meer gesprekken met ‘mensen die op hun eigen positieve manier het verschil maken’ zullen volgen.

Deze week heeft Mark Rutte zijn eerste Spotify-podcast gepubliceerd, waarin hij vlogger YousToub (Youssef Koukouh) interviewt over de toekomst van Nederland. Rutte vraagt de jonge YouTube-ster naar zijn kijk op de Nederlandse samenleving en hoe hij als positief voorbeeld voor veel mensen het verschil weet te maken.

Mark Rutte in gesprek met Youstoub -1

Rolmodel

Het gesprek maakt deel uit van een serie gesprekken die Mark Rutte de komende periode voert met mensen die op hun eigen positieve manier het verschil gemaakt hebben en volgens hem een rolmodel zijn voor Nederland.

De podcast is te beluisteren op Spotify en via verschillende online kanalen te bekijken waaronder de Facebook-pagina van de VVD en YouTube.

Ondernemende blik

In de 45 minuten durende podcast spreekt Mark Rutte met YousToub over zijn positieve en ondernemende blik op de kansen voor zijn generatie en hoe het voelt om een rolmodel te zijn.

Schilderswijk

Youssef begon in 2014, tijdens zijn havo, als vlogger: ‘Je bent een voorbeeldfiguur, daar heb je misschien niet direct voor gekozen, maar je moet die verantwoordelijkheid wel op je nemen.’ De 21-jarige Marokkaanse Hagenees groeide op in de Schilderswijk en vlogt al vanaf het begin van zijn carrière over maatschappelijke thema’s, met name de diversiteit in de buurten en op school.

Zo begon hij met een serie over de ramadan om er meer begrip voor te creëren. Youssef verdiept zich niet in politiek, maar weet wel wat er speelt.

Boerenkool

Rutte is benieuwd naar de reden van de verdeeldheid en problemen tussen culturen en vroeg: ‘Hoe denk jij dat culturen hand in hand over straat kunnen gaan in Nederland?’ Youssefs oplossing: ‘Ik kwam vaak genoeg bij Hollandse vrienden thuis en at de boerenkool ook op. Dat is beleefd! We moeten eraan werken om culturen met elkaar te mengen en zo andere culturen te leren kennen.’

De PR van de serie Spotify-podcasts wordt gedaan door Het PR Bureau.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Gerelateerde items Vvd Verkiezingen

Meer in channel PR & Reputatie
Van onze partners
Whitepapers
Blijf op de hoogte


Adfo Events
Populaire blogs