PR & Reputatie

Nationaal Comité Bonen komt met de ‘Blije Boon’

Communicatie | 12 november 2015, 10:36

Doel: de boon dicht bij de consument brengen en de consumptie verdubbelen

De FAO (Food & Agricultural Organization) van de Verenigde Naties heeft deze week officieel het ‘Internationale Jaar van de Boon’ ingeluid. Dit vormt de start van een jaar vol wereldwijde initiatieven voor de erkenning van al het goede van de boon als voedingsmiddel.

PR- en communicatiebureau MVPR

In 2016 zullen in 32 landen Nationale Bonen Comités bonen op de kaart zetten. Met de Blije Boon Campagne hoopt het Comité Nederland in de komende jaren de bonenconsumptie in Nederland te verdubbelen. PR- en communicatiebureau MVPR uit Amsterdam tekende voor de campagne.

Peulvruchten

In Nederland eten we maar mondjesmaat peulvruchten. De helft van de bevolking eet nauwelijks of geen bonen. Niet meer dan 10 procent van de bevolking eet ten minste 8 gram peulvruchten per dag (bron: Gezondheidsraad).

Bruine Bonen Bende

De Nederlandse consument is nog onvoldoende bekend met de goede eigenschappen van bonen en de culinaire mogelijkheden ervan. Reden voor het Nationaal Comité Bonen – een samenwerking tussen de Bruine Bonen Bende, bonenfabrikanten, gezondheidsinfluentials en retail – om een intensieve campagne te starten vanaf januari 2016 waarin de boon een podium krijgt. Onder de naam ‘Blije Boon’ vinden in heel 2016 en daarna activiteiten plaats waarbij informatie én inspiratie voor de dagelijkse maaltijd centraal staan.

De boon omarmen

Inmiddels heeft een flink aantal partijen, waaronder Natuur & Milieu, Voedingscentrum, Albert Heijn, Albron, Professor Daan Kromhout en chef-koks Luc Kusters (Dutch Cuisine), Mathijs Vrieze en Tjitze van der Dam, de boon omarmd.

Implementatie

Met de Blije Boon wil het Comité de boon dicht bij de consument brengen, op een aantrekkelijke en positieve manier. Gezonde richtlijnen is één, de implementatie in het dagelijkse menu is een tweede. Met boneninspiratie op de winkelvloer, recepten op bekende blogs, een Blije Boon Foodtruck in het land en bonen op de kaart in diverse restaurants is gekozen voor een combinatie van confrontatie, informatie én inspiratie.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Meer in channel PR & Reputatie

Van onze partners

Whitepapers

Blijf op de hoogte


Adfo Events

Populaire blogs