PR & Reputatie

P&G komt met campagne The Talk om vooroordelen aan te kaarten

Christian Manuputty, redactie | 4 augustus 2017, 14:22

De Afro-Amerikaanse bevolking heeft nog steeds te maken met ‘bias’.

In de campagne The Talk wil P&G het debat aanzwengelen over vooroordelen ten opzichte van de zwarte gemeenschap. De video is onderdeel van de My Black Is Beautiful-campagne van P&G.

In de commercial is te zien dat moeders een serieus gesprek voeren met hun kinderen. Dit gesprek staat ook wel bekend als ‘The Talk’. De kinderen worden gewaarschuwd voor wat hen eventueel te wachten staat, door hun huidskleur.

Alle teksten in de campagne komen voort uit situaties die kunnen ontstaan door vooroordelen over de zwarte gemeenschap. Met de hashtag #TalkAboutBias op social media wil P&G dit onderwerp bespreekbaar maken. De campagne is ontwikkeld door BBDO New York.

 

Over de auteur

Christian Manuputty
Redacteur bij Adfo Groep voor Adformatie Online, Communicatie Online en Marketing Online. Lees meer over Christian Manuputty

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items P&g

Meer in channel PR & Reputatie

Van onze partners

Whitepapers

Blijf op de hoogte


Adfo Events

Populaire blogs