PR & Reputatie

Tesla-topman Elon Musk doelwit van Nederlands Twitter-bombardement

Redactie | 11 januari 2017, 11:50

Campagne Topdutch om fabriek elektrische-automaker naar Noord-Nederland te halen

Met een salvo van honderdduizenden Tweets gericht op de topman Elon Musk en de medewerkers van Tesla prijst Noord-Nederland zich aan als de gedroomde thuishaven van een Tesla-fabriek.

De eerste

Tesla’s topman Elon Musk zoekt een locatie in Europa en de drie noordelijke provincies voeren de campagne Topdutch om de megafabriek naar hun regio te halen.

De tweet toont een filmpje met de kwaliteiten van Noord-Nederland en de eerste elektrische auto gemaakt door de Groningse hoogleraar Sibrandus Stratingh zo’n twee eeuwen terug. Met de slogan ‘Let’s bring the electric car home’ willen ze Tesla naar het noorden halen, terug naar de roots van de elektrische auto.

 

 

Het Twitter-offensief en de start van de campagne vielen niet toevallig precies samen met het bezoek van minister Henk Kamp gisteren bij Tesla in Silicon Valley. 

 

De makers van de campagne zijn zo&;n dertig bestuurders en ondernemers uit Groningen, Drenthe en Friesland. Gisteren werd de site  onthuld en gingen er ook tweets naar Nederlandse politici met de tekst: ‘We geven gas, Tesla naar Noord-Nederland’.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Kees

(11 januari 2017, 12:28)
Leuke poging, dat wel. Als ik me niet vergis is de enige maakindustrie die in die regio succesvol was strokarton dan wel zuivel. Voor het produceren van auto's moet je ten opzichte van andere regio's voordelen bieden op het gebied van o.a. productiemiddelen. Een van de belangrijkste aspecten zal het ratio arbeidskosten/productiviteit zijn, ben benieuwd hoe topdutch het daarbij doet in vergelijking met regios in Polen, Spanje, Portugal, Hongarije, etc.

Gerelateerde items Tesla Campagne

Meer in channel PR & Reputatie

Van onze partners

Blijf op de hoogte


Adfo Events

Populaire blogs