PR & Reputatie

Zeeman en Full Frame grote winnaars Communicatieprijs Brabant 2016

Redactie | 17 februari 2017, 12:29

Stichting Jheronimus Bosch 500 won twee Bonken, met cases van twee verschillende inzenders.

De trouwjurk van Zeeman Textielsupers en de Philips Heritage video die Full Frame maakte zijn de grote winnaars geworden van de Communicatieprijs Brabant 2016. Zij gingen beide met twee Bonken naar huis. Ook de Stichting Jheronimus Bosch 500 won twee Bonken, met cases van twee verschillende inzenders.

Weinig budget, veel publiciteit

De trouwjurk die Zeeman vorig jaar voor een klein prijsje op de markt bracht, leverde een storm aan free publicity op zonder dat veel budget werd uitgegeven aan promotie. Deze case werd bedacht en uitgevoerd door Persuade, het reclamebureau uit Den Bosch. Het leverde hen samen de Bonk op in de categorie marketingcommunicatie / activatie & promoties, die werd uitgereikt door Marco van Bilsen van BrandLoyalty. Later op de avond wees de stemronde van de aanwezige CCB-leden Zeeman ook nog aan als Merk van het jaar 2016.

In de korte film ‘Philips Heritage, your next residence?’ die het Tilburgse Full Frame maakte in opdracht van makelaarskantoor Honders en Alting uit Oisterwijk, wordt Landgoed de Wielewaal gepresenteerd. De Engelse humor en de rake storytelling maakte dat viral ging. Het leverde de Bonk op in de categorie beeldcommunicatie, die werd uitgereikt door Jan Dijkshoorn van Solugram. Ook de Bonk voor Makers van het jaar 2016, die door ledenstemmen werd bepaald, ging naar deze case.

30 cases

De Communicatieprijs Brabant, ook wel de Bonk genoemd, is de grootste regionale communicatieprijs van Nederland. De Bonken werden gisterenavond voor de eenentwintigste keer uitgereikt in de Starlight Lounge van het Blue Collar Hotel op Strijp-S Eindhoven. De organiserende Communicatieclub Bourgondië reikte voor het eerst Bonken uit in verschillende categorieën.

Voor de Communicatieprijs werden dit jaar 30 cases ingezonden door 19 verschillende inzenders. Een verdubbeling van het aantal van de afgelopen jaren. Oorzaak van deze stijging zijn de veranderingen die zijn doorgevoerd in het afgelopen jaar, volgens de organiserende Communicatieclub Bourgondië.

De volledige lijst van uitgereikte prijzen:

Beste merk van 2016:

Zeeman Textielsupers

Beste makers van 2016:

Full Frame

Categorie Marketingcommunicatie/ reclame:

Bonk gewonnen door inzender Studio Kluif met case Totaalcommunicatie en merkontwikkeling Jheronimus Bosch 500.

Eervolle vermelding voor inzender Stratego Branding met case Trekhaakcentrum.

Categorie Marketingcommunicatie/ activatie & promoties:

Bonk gewonnen door inzender Persuade met case Zeeman trouwjurk.

Categorie Interactief, digitaal & sociale media

Bonk gewonnen door inzender Fresh Fruit Digital met case Dela Jonge gezinnen.

Eervolle vermelding voor inzender Talk About PR met case .

Categorie Beeldcommunicatie

Bonk gewonnen door inzender Full Frame met case Philips Heritage, your next residence?

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Gerelateerde items Bonk Zeeman

Meer in channel PR & Reputatie

Van onze partners
Whitepapers
Blijf op de hoogte


Adfo Events
Populaire blogs