PR & Reputatie

Zo maak je interessante prerolls: 3 voorbeelden van Geico

Claartje Vogel, redactie | 10 februari 2017, 14:12

Amerikaanse verzekeraar experimenteert met online commercials (en won een Grand Prix)

De meeste prerolls wil je als kijker zo snel mogelijk overslaan. De korte reclames vóór het begin van een online filmpje zijn al tijden onderwerp van discussie: ze zijn en . De Amerikaanse verzekeraar Geico probeert een manier te vinden waarop deze commercials wél werken. De makers wonnen een Grand Prix met &;Unskippable&;, maakten het vervolg &;Fast Forward&; en presenteren nu met &;Crushed&;.

Ingedikt

In de nieuwste reeks &;Crushed&; worden spotjes letterlijk ‘ingedikt’. Bureau The Martin Agency en regisseur Terri Timely (productiemaatschappij Park Pictures) maakten een paar spotjes met verschillende scenario’s. In ieder filmpje wordt de set platgedrukt door een muur die van links naar rechts beweegt.

Andere scenario&;s: een  en een .

Grand Prix voor Unskippable

Timely en The Martin Agency maakten eerder de preroll-serie ‘Unskippable’ voor Geico. In deze video’s stopt de scène binnen een paar seconden. Een voice-over zegt: ‘je kunt deze advertentie niet overslaan, want hij is afgelopen.’

Er zijn verschillende scènes, bijvoorbeeld in een lift, bij een barbecue of tijdens een familiediner. Met  &;Family&; (de eerste video in de verzameling hieronder) wonnen de makers een Grand Prix in Cannes.

Doorspoelen

Het vervolg op Unskippable is ‘Fast Forward’, ook gemaakt door The Martin Agency. Nick Ball van Furlined was de regisseur. Een paar seconden nadat het filmpje begint, spoelt hij door naar een bizar einde. In een filmpje zie je bijvoorbeeld twee wandelaars langs een klif lopen. Vervolgens zie je het Geico-logo en hoor je ‘Nu spoelen we vooruit naar het einde van deze advertentie, zodat je sneller naar je video kunt kijken’. Een gigantische vogel heeft de wandelaars opgepikt en een van de mannen speelt op een saxofoon.

Andere scenario&;s: , en . Ieder filmpje heeft een onverwacht einde.

Over de auteur

Claartje Vogel
Journalist en redacteur voor Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Tijdschrift voor Communicatie (Adfogroep). Lees meer over Claartje Vogel

Reacties op dit artikel (1)

Avatar

Hans Veenman

(11 februari 2017, 23:32)

't blijft reclame. Video is sowieso al een traag medium dat meer tijd kost dan het aan zinvolle informatie oplevert en als je je dan eerst ook nog eens door reclame heen moet worstelen, dan kun je echt beter maar wat anders gaan doen.

Gerelateerde items Preroll Prerolls Video

Meer in channel PR & Reputatie

Van onze partners
Whitepapers
Blijf op de hoogte


Adfo Events
Populaire blogs