door Mediaxplain, partner | 8 september 2017, 16:11 in PR & Reputatie
Printmedia Print

Printmedia volgens Darwin: wie niet sterk is, moet slim zijn

Mediaxplain, partner | 8 september 2017, 16:11

“Print is stervende!” wordt er geroepen. Maar als je het ons vraagt, wacht printmedia juist niet stilletjes af hoe de mediaconsumptie zich verder ontwikkelt. Print laat zich niet langer in een papieren hoekje duwen en transformeert.

Darwin zei het al in zijn evolutietheorie: “Niet de sterksten, maar degenen die zich het beste kunnen aanpassen overleven”. En dat is precies wat een aantal slimme magazines doet. Magazines gaan digitaal, organiseren events, maken hun eigen TV programma's, lanceren apps en openen webshops. Ze evolueren tot communities en zoeken de interactie op met hun lezers en fans. Kijk maar naar VT Wonen, Libelle, Women’s Health en zelfs Voetbal International. Ze zijn overal: op papier, TV, je tablet en op je mobiel. En omdat digitaal meetbaar is, weten deze merken ook precies wat wel of niet werkt bij hun fans. Linda en Chantal (&C) zijn tegenwoordig ware multi channel networks; niet slecht voor twee BN’ers met ieder een eigen blaadje.

Wat de magazines nu op kleinere schaal doen, is hetgeen waar bijvoorbeeld John de Mol al tijden mee bezig is. Radio, TV, print en online samen onderbrengen in een grote Nederlandse exploitant. Alleen waar de grote, sterke John de Mol nog tegen een probleempje aanloopt bij print (lees: mislukte TMG overname), is de Persgroep hard aan de weg aan het timmeren om wél een complete one-stop-shop te worden. Zij vormen slimme strategische partnerships en vormen op deze manier hun eigen multi channel network. Hierdoor kun je in een keer met radio, tv, print en online partijen schakelen voor je campagne. Best slim, vind je ook niet John?

Deze ontwikkelingen waarbij je niet alleen print inzet, maar ook meteen online, tv, radio en influencers kunt aanhaken, maken het voor ons een stuk makkelijker om een campagne te ontwikkelen, waarbij advertising en content via meerdere kanalen écht volledig op elkaar zijn afgestemd. Klant blij, wij blij, print blij.

De oplagecijfers mogen dan misschien wel dalen, maar de manier waarop slimme printmerken mediaterrein veroveren, daar zal Darwin ongetwijfeld trots op zijn.

Benieuwd hoe de ontwikkelingen bij onder andere Linda, &C en de Persgroep kunnen zorgen voor een volledig afgestemde middelenmix binnen jouw mediacampagne? Contact de specialisten van .

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Anonymous

(13 september 2017, 13:39)
“Niet de sterksten, maar degenen die zich het beste kunnen aanpassen overleven”. De wijsheid is altijd waar.
https://www.yooying.org/

Dit is een bijdrage van

Mediaxplain

Partner

Meer van deze partner
Nu op Twitter