Premium Campagnes Albert Heijn trapt zomer af met levensliedlegende Corry Konings, campkoning Bram Krikke en een knipoog naar Whigfield Voor de social first campagne werkt Albert Heijn samen met een groep content creators die laten zien wat ‘Lekker Weekend’ voor hen betekent.
Carriere Stijn Mentrop (McDonald’s) wint titel CMO of the Year 2025 Emily van Waardenburg van Praxis sleept de award Future CMO of the Year binnen.
Partnerbijdrage De cookie blijft? Dat betekent niet dat je achterover kunt leunen Cristian van Nispen, Director Data & Partner bij DEPT® deelt zijn inzichten over third-party cookies.
Partnerbijdrage 3 generative AI-trends die de toekomst van marketing bepalen Hyperpersonalisatie, co-creatie en snelle conversie: dit is wat AI nú al doet voor marketeers. Lees hoe je ermee aan de slag kunt gaan.
Contentmarketing Floris Göbel en WWF maken diepe indruk met video over oceaan: 'Samen kunnen we dit!' Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Campagnes Albert Heijn trapt zomer af met levensliedlegende Corry Konings, campkoning Bram Krikke en een knipoog naar Whigfield Voor de social first campagne werkt Albert Heijn samen met een groep content creators die laten zien wat ‘Lekker Weekend’ voor hen betekent.
Carriere Stijn Mentrop (McDonald’s) wint titel CMO of the Year 2025 Emily van Waardenburg van Praxis sleept de award Future CMO of the Year binnen.
Partnerbijdrage De cookie blijft? Dat betekent niet dat je achterover kunt leunen Cristian van Nispen, Director Data & Partner bij DEPT® deelt zijn inzichten over third-party cookies.
Partnerbijdrage 3 generative AI-trends die de toekomst van marketing bepalen Hyperpersonalisatie, co-creatie en snelle conversie: dit is wat AI nú al doet voor marketeers. Lees hoe je ermee aan de slag kunt gaan.
Contentmarketing Floris Göbel en WWF maken diepe indruk met video over oceaan: 'Samen kunnen we dit!' Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Bureaus Marloes Hartsuiker (Happiness Amsterdam): ‘Als je me vorig jaar had gevraagd waar ik heen wilde, had ik het niet geweten’ Junior creatief Marloes Hartsuiker (24) brak door met de Marktplaatscampagne en geldt als één van de grootste talenten van haar lichting.
Premium Campagnes Esprix Awards: goud voor Albert Heijn, KPN, BOB en ALS Nederland Er zijn in totaal 32 prijzen uitgereikt.
Premium Reputatie & crisis EU vindt TikTok niet transparant genoeg over advertenties, boete hangt in de lucht TikTok mag zich verdedigen tegen de onderzoeksresultaten van de Europese Commissie.
Partnerbijdrage Emma Koster versterkt bestuur NIMA Young Professionals "Jonge marketeers kunnen soms wel een steuntje in de rug gebruiken"
Partnerbijdrage Ziemi: Online impact met banners op NOS.nl Ziemi bereikte 3,2 miljoen impressies met een opvallende fietsveiligheidscampagne via banners op NOS.nl.
Carriere Cannes Off The Grid tijdens Cannes Lions 2025 Een alternatief programma buiten de officiële festivallocaties om.
Premium Bureaus Marloes Hartsuiker (Happiness Amsterdam): ‘Als je me vorig jaar had gevraagd waar ik heen wilde, had ik het niet geweten’ Junior creatief Marloes Hartsuiker (24) brak door met de Marktplaatscampagne en geldt als één van de grootste talenten van haar lichting.
Premium Campagnes Esprix Awards: goud voor Albert Heijn, KPN, BOB en ALS Nederland Er zijn in totaal 32 prijzen uitgereikt.
Premium Reputatie & crisis EU vindt TikTok niet transparant genoeg over advertenties, boete hangt in de lucht TikTok mag zich verdedigen tegen de onderzoeksresultaten van de Europese Commissie.
Partnerbijdrage Emma Koster versterkt bestuur NIMA Young Professionals "Jonge marketeers kunnen soms wel een steuntje in de rug gebruiken"
Partnerbijdrage Ziemi: Online impact met banners op NOS.nl Ziemi bereikte 3,2 miljoen impressies met een opvallende fietsveiligheidscampagne via banners op NOS.nl.
Carriere Cannes Off The Grid tijdens Cannes Lions 2025 Een alternatief programma buiten de officiële festivallocaties om.
Premium Artificial Intelligence Verandert ons zoekgedrag door de komst van AI? We vroegen het Thomas Mesu en Heidi Anthonis van digital agency Happy Horizon, en SEO-expert Marco Bouman.
Bureaus De strijd om het prijskaartje: hoe creative tech de verhoudingen binnen bureaus op scherp zet Van social listeningtools tot deep research: het gebruik van AI is inmiddels gemeengoed. Drie experts geven duiding.
Artificial Intelligence De concrete (en strategische) voordelen van AI voor marketing ‘Veel marketeers gebruiken AI nog vooral om sneller méér content te maken, maar dat is precies wat je níet moet doen.’
Customer Experience Nederlandse consument loopt in Europa voorop met AI-shopping 70% van de shoppers ziet AI bovendien als nuttig hulpmiddel bij het optimaliseren van hun loyaliteitspunten.
Bureaus De strijd om het prijskaartje: hoe creative tech de verhoudingen binnen bureaus op scherp zet
Premium PR Ceo’s worstelen met zichtbaarheid in de media De media kunnen een belangrijk platform zijn, maar tegelijkertijd een schavot zijn: 'Je kop kan er ook af gaan’.
Premium Merkstrategie Hoe sponsoring in fictie merken geloofwaardiger maakt Steeds meer zien we dat merken opduiken in films en series – niet als sponsor in beeld, maar als vanzelfsprekend deel van het verhaal.
Premium Data & Insights Nederlander klikt wereldwijd het meeste door op email-campagnes E-mailmarketing blijft een sterk middel, maar relevantie is steeds meer de sleutel.
Partnerbijdrage Waarom zou je als merk gaan voor een CEP die niet het meeste bijdraagt aan mentale beschikbaarheid? Waarom zou je kiezen voor een CEP die volgens onderzoek niet persé het meeste bijdraagt aan mentale beschikbaarheid?
Premium Carriere Roel van der Heijden (ex-Zilveren Kruis): ‘Er is hier meer aandacht voor elkaar’ Roel van der Heijden is chief commercial officer bij Eureko Sigorta, dochterbedrijf van Achmea in Istanbul. Hoe bevalt Turkije?
Premium Media RTL Group: voor eind juni goedkeuring overname RTL Nederland door DPG Media Moederconcern zag de omzet in het eerste kwartaal dalen, maar betalende abonnees van streamingdiensten fors groeien.
Premium Campagnes Kick-off campagne nieuwe ASN Bank: 'Nu al zin in morgen' Het eerste werk van Alfred voor de 'nieuwe' bank is de aanloop naar de merkcampagne die vanaf de zomer start.
Premium Media 'ACM neigt naar goedkeuring overname van RTL door DPG Media' FD: Problemen die aan de overname kleven met een aantal afspraken op te lossen.
Premium Influencer marketing Nederlandse verkoop van premium Samsung-smartphones piekte in week met livestreams door creators Livestreams van ingehuurde creators verhoogden de verkopen van Galaxy S25-telefoons, stelt GoSpooky op basis van een kortingscode.
Contentmarketing 'Woordgrappen zijn voor junior teams' Jur Baart (Fitzroy) over de uiteenlopende reacties op een Fitzroy-campagne met een woordgrap.
Premium Gedragsverandering Gezonde snackmuur met 'leipe linzen en slimme slierten' krijgt vervolg op scholen in Zuid-Holland Provincie Zuid-Holland, middelbare scholen en TommyTomato slaan handen ineen.
Premium PR Ceo’s worstelen met zichtbaarheid in de media De media kunnen een belangrijk platform zijn, maar tegelijkertijd een schavot zijn: 'Je kop kan er ook af gaan’.
Premium Merkstrategie Hoe sponsoring in fictie merken geloofwaardiger maakt Steeds meer zien we dat merken opduiken in films en series – niet als sponsor in beeld, maar als vanzelfsprekend deel van het verhaal.
Premium Data & Insights Nederlander klikt wereldwijd het meeste door op email-campagnes E-mailmarketing blijft een sterk middel, maar relevantie is steeds meer de sleutel.
Partnerbijdrage Waarom zou je als merk gaan voor een CEP die niet het meeste bijdraagt aan mentale beschikbaarheid? Waarom zou je kiezen voor een CEP die volgens onderzoek niet persé het meeste bijdraagt aan mentale beschikbaarheid?
Premium Carriere Roel van der Heijden (ex-Zilveren Kruis): ‘Er is hier meer aandacht voor elkaar’ Roel van der Heijden is chief commercial officer bij Eureko Sigorta, dochterbedrijf van Achmea in Istanbul. Hoe bevalt Turkije?
Premium Media RTL Group: voor eind juni goedkeuring overname RTL Nederland door DPG Media Moederconcern zag de omzet in het eerste kwartaal dalen, maar betalende abonnees van streamingdiensten fors groeien.
Premium Campagnes Kick-off campagne nieuwe ASN Bank: 'Nu al zin in morgen' Het eerste werk van Alfred voor de 'nieuwe' bank is de aanloop naar de merkcampagne die vanaf de zomer start.
Premium Media 'ACM neigt naar goedkeuring overname van RTL door DPG Media' FD: Problemen die aan de overname kleven met een aantal afspraken op te lossen.
Premium Influencer marketing Nederlandse verkoop van premium Samsung-smartphones piekte in week met livestreams door creators Livestreams van ingehuurde creators verhoogden de verkopen van Galaxy S25-telefoons, stelt GoSpooky op basis van een kortingscode.
Contentmarketing 'Woordgrappen zijn voor junior teams' Jur Baart (Fitzroy) over de uiteenlopende reacties op een Fitzroy-campagne met een woordgrap.
Premium Gedragsverandering Gezonde snackmuur met 'leipe linzen en slimme slierten' krijgt vervolg op scholen in Zuid-Holland Provincie Zuid-Holland, middelbare scholen en TommyTomato slaan handen ineen.