PR & Reputatie

Dit zijn de beste brand activations van september

BrandBase, blogger | 5 oktober 2017, 12:46

De maand waarin een vliegende hangmat Georgië in zijn greep hield en er op onverwachte plekken pop-up paradijsjes opdoken. 

Natakhtari Beer – The Flying Hammock
Bureau: LeavingStoneTV

De spectaculairste pr-stunt kwam deze maand uit Georgië. Daar zweefde een man in een door drones gedragen hangmat hoog boven de stad Khashuri. Ondanks zijn wiebelige positie ziet hij er compleet relaxed uit en lijkt hij zelfs van een biertje te genieten. Voorbijgangers beginnen het tafereel massaal te filmen en de mysterieuze hangmatter groeit uit tot een nationale nieuwshype. Het blijkt de kick-off van een even slimme als effectieve introductiecampagne van de nieuwe light-variant van het Georgische Natakhtari Beer. 

 

 

Corona – Hidden Paradis
Bureau: W+K Amsterdam

Mexico City is een van de drukste steden ter wereld. Om inwoners de kans te geven even te ontsnappen aan hun betonharde dagelijkse realiteit, bouwde Corona een verborgen VR-paradijs. Mensen die een als Corona-blikjesautomaat vermomde deur binnentraden, kwamen terecht in een adembenemende fata morgana van virtual reality technologie, theater, geluid en geur. Meer dan drieduizend bezoekers dompelden zich onder in deze zinnenprikkelende brand experience.

 

37.5 Technology – Cliffside Pop-up Show
Bureau: Work in Progress

Outdoor avonturiers staan sceptisch tegenover marketingcampagnes, zo blijkt uit onderzoek. Dus is het extra belangrijk om ze te verleiden met een actie die in het hart van de doelgroep landt. De creatieven van Work in Progress, het bureau van extreme sports specialist 37.5 Technology, bedachten ‘s werelds meest afgelegen pop-up store. Deze Cliffside shop zweefde een kleine tweeduizend meter boven de grond, strak tegen de flanken van de afschrikwekkende Bastille Wall in Colorado. Klimmers konden er gratis outdoor spullen krijgen. De Cliffside shop werd twee dagen bemand door een onverschrokken medewerker van 37.5 Technology. 

 

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het allerbeste werk van 2017 gekozen. 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Meer in channel PR & Reputatie

Van onze partners

Whitepapers

Blijf op de hoogte


Populaire blogs