PR & Reputatie

Bundesliga test loyaliteit voetbalsupporters in nieuwe campagne

Christian Manuputty, redactie | 5 januari 2018, 11:12

Nepzaakwaarnemers proberen troptransfers te bewerkstelligen bij bekende voetbalfans.

De Bundesliga, de hoogste voetbalklasse in Duitsland, test in een online film hoe loyaal diehard fans zijn aan hun eigen voetbalclub. In de video gaan drie fans van Bayern München, Borussia Dortmund en Borussia Mönchengladbach afzonderlijk van elkaar op gesprek bij twee (nep)zaakwaarnemers. De fans dachten dat ze werden uitgenodigd voor een tv-interview.

Al snel blijkt dat het gesprek anders van aard is. Voor de verandering wordt geprobeerd niet voetballers te transfereren, maar voetbalfans. De zaakwaarnemers proberen namelijk een overstap te forceren door onder andere een grote zak met geld aan te bieden aan de fans. Deze voetballiefhebbers zouden dan fan moeten worden van de rivaal van hun eigen club. De supporters zijn echter trouw en weigeren het aanbod. Als de fans de ruimte verlaten, worden ze opgewacht door hun mede-supporters die hun blijdschap tonen.

De campagne is speciaal voor de winterstop ontwikkeld door het Belgische bureau Duval Guillaume.

 

Over de auteur

Christian Manuputty
Redacteur bij Adfo Groep voor Adformatie Online, Communicatie Online en Marketing Online. Lees meer over Christian Manuputty

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Bundesliga

Meer in channel PR & Reputatie

Van onze partners

Whitepapers

Blijf op de hoogte


Adfo Events

Populaire blogs