PR & Reputatie

NVWA zegt dat Vegetarische Slager etiketten nu toch niet hoeft aan te passen

Redactie | 12 oktober 2017, 9:20

Het ging namelijk om de namen op de website, zegt de autoriteit nu.

De Vegetarische Slager hoeft zijn etiketten toch niet te veranderen. Dat meldde de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit woensdagavond.

Vorige week had de toezichthouder de Vegetarische Slager nog op de vingers getikt omdat verwijzingen op de etiketten misleidend zouden zijn.

In een brief had de warenautoriteit op basis van een ontvangen klacht het bedrijf opgedragen om productnamen voor vleesvervangers zoals Vegetarische Gehacktbal, Vegetarische Kipstuckjes en Visvrije Tonyn na maart 2018 niet meer te gebruiken. Deze zouden verwarring veroorzaken, stelde de toezichthouder.

Nu zegt de warenautoriteit dat de klacht niet ging over producten die in de schappen liggen, maar gaat over de aanduidingen op de website van het bedrijf. Daar zou bij sommige producten, zoals boterhamworst, filet americain, kipspiesjes en kip-shoarma, niet goed aangegeven zijn dat het vegetarische producten betreft.

NVWA is van mening dat consumenten die de Vegetarische Slager niet goed kennen door de informatie op de website ten onrechte het idee kunnen krijgen dat het bedrijf ook niet-vegetarische producten verkoopt. Dat is dan wel misleidend, aldus de autoriteit.

De Vegetarische Slager heeft de omschrijvingen van de producten op de website aangepast.

Sorry

De toezichthouder zegt te betreuren dat er in de berichtgeving rondom deze zaak eerder de indruk werd gewekt dat de waarschuwing betrekking had op de etiketten van producten van het bedrijf. Eerder liet de Vegetarische Slager al weten verbaasd te zijn over de kwestie, omdat het bedrijf zich rondom de etiketten had laten adviseren door een deskundige.

Bron: ANP

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Meer in channel PR & Reputatie

Van onze partners

Whitepapers

Blijf op de hoogte


Adfo Events

Populaire blogs