PR & Reputatie

Opvolger Sweetie: Terre des Hommes komt met lokadvertenties en -profielen

Redactie | 9 januari 2018, 10:56

Een nieuw initiatief tegen uitbuiting van minderjarigen.

Terre des Hommes, Stichting Fier en Centrum tegen Kinderhandel en Mensenhandel (CKM), samen verenigd in Watch Nederland, komen met een initiatief om seksuele uitbuiting van minderjarigen tegen te gaan. Er worden binnenkort zogenoemde lokprofielen en lokadvertenties ingezet. Op basis van binnengekomen signalen wordt vermoed dat er in Nederland veel meer jongens slachtoffer zijn van seksuele uitbuiting dan nu bekend is.

‘Het gaat om puberjongens die, onzichtbaar voor de buitenwereld, worden gechanteerd en seksueel worden uitgebuit’, aldus Gideon van Aartsen van Terre des Hommes. ‘Vorig jaar spraken we alleen over loverboypraktijken. Nu vragen we ook nadrukkelijk om verdachte situaties inzake jongens te melden.’ Jeugdzorg en politie hebben volgens de organisaties maar beperkt zicht op jongensprostitutie.

Dit nieuwe initiatief volgt na onder meer Sweetie van een paar jaar terug: het digitale Filipijnse meisje dat wordt ingezet om pedoseksuelen te ontmaskeren die op zoek zijn naar webcamseks met kinderen. Dankzij kunstmatige intelligentie kan Sweetie tientallen chatgesprekken tegelijk voeren met mannen of vrouwen die denken dat ze contact hebben met een tienjarig meisje.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Terre Des Hommes Watch Nederland

Meer in channel PR & Reputatie

Van onze partners

Whitepapers

Blijf op de hoogte


Adfo Events

Populaire blogs