Premium Merkstrategie De P van prijs als pijnpunt: consument draait op voor dure grondstoffen De halfjaarcijfers van onder meer Coca-Cola en Lindt laten zien dat prijsverhogingen lonen.
Premium Bureaus Knalgroene Kesbeke-sandaal ‘de Gurkenstock’ is hit op Instagram Oos Kesbeke: ‘Ik had een rotdag, maar daar kwam al gauw verandering in.’ Toch is Kesbeke niet het eerste bedrijf met een eigen fashion-lijn.
Partnerbijdrage Wat arbeidsmarktcommunicatie moet leren van traditionele advertising 'Wie nu geen scherpe keuzes durft te maken, wordt straks weggedrukt door ruis'
Partnerbijdrage Campagnetracking wordt passief Geen aannames, maar echt consumentengedrag: zo krijg je zicht op het medialandschap.
Premium Merkstrategie FrieslandCampina ziet omzet en winst stijgen door hogere verkoopprijzen en kostenbesparingen Zuivelgigant noemt hogere verkoopprijzen noodzakelijk om gestegen melkprijzen en inflatie te compenseren. Nettowinst steeg met bijna 26%.
Premium Merkstrategie De P van prijs als pijnpunt: consument draait op voor dure grondstoffen De halfjaarcijfers van onder meer Coca-Cola en Lindt laten zien dat prijsverhogingen lonen.
Premium Bureaus Knalgroene Kesbeke-sandaal ‘de Gurkenstock’ is hit op Instagram Oos Kesbeke: ‘Ik had een rotdag, maar daar kwam al gauw verandering in.’ Toch is Kesbeke niet het eerste bedrijf met een eigen fashion-lijn.
Partnerbijdrage Wat arbeidsmarktcommunicatie moet leren van traditionele advertising 'Wie nu geen scherpe keuzes durft te maken, wordt straks weggedrukt door ruis'
Partnerbijdrage Campagnetracking wordt passief Geen aannames, maar echt consumentengedrag: zo krijg je zicht op het medialandschap.
Premium Merkstrategie FrieslandCampina ziet omzet en winst stijgen door hogere verkoopprijzen en kostenbesparingen Zuivelgigant noemt hogere verkoopprijzen noodzakelijk om gestegen melkprijzen en inflatie te compenseren. Nettowinst steeg met bijna 26%.
Premium Bureaus Cewe en Stroom breiden samenwerking uit De nieuwe afspraken omvatten een bredere inzet op online media, strategisch advies en marktonderzoek, zowel in Nederland als België.
Premium Media Bestedingen out-of-home stijgen 3 procent in de eerste helft van 2025 De verwachting is een stijging van 3 tot 6 procent voor het hele jaar.
Premium Data & Insights Duurzame smartphonemaker Fairphone nog weinig bekend bij Nederlanders, maar weet na een introductie wel te interesseren Mensen in de leeftijdscategorie 18 tot 25 jaar zijn het vaakst bekend met Fairphone (32 procent), is één van de onderzoeksresultaten.
Partnerbijdrage Shell tankstations als virtuele autoshowroom voor Hyundai INSTER Media-inzet bij Shell zorgde voor een meer dan verdubbeling van de model overweging van de Hyundai INSTER.
Partnerbijdrage Vergeet wat mensen zeggen. Kijk naar wat hun brein doet. Met breinonderzoek kun je intenties veel beter voorspellen.
Premium Bureaus Campina serveert ontbijtbowls aan brakke Lowlands-bezoeker (en meer merkactivaties) Ook Hornbach en Bol zijn -net als vorig jaar- van de partij. Ikea is dit keer afwezig.
Premium Bureaus Cewe en Stroom breiden samenwerking uit De nieuwe afspraken omvatten een bredere inzet op online media, strategisch advies en marktonderzoek, zowel in Nederland als België.
Premium Media Bestedingen out-of-home stijgen 3 procent in de eerste helft van 2025 De verwachting is een stijging van 3 tot 6 procent voor het hele jaar.
Premium Data & Insights Duurzame smartphonemaker Fairphone nog weinig bekend bij Nederlanders, maar weet na een introductie wel te interesseren Mensen in de leeftijdscategorie 18 tot 25 jaar zijn het vaakst bekend met Fairphone (32 procent), is één van de onderzoeksresultaten.
Partnerbijdrage Shell tankstations als virtuele autoshowroom voor Hyundai INSTER Media-inzet bij Shell zorgde voor een meer dan verdubbeling van de model overweging van de Hyundai INSTER.
Partnerbijdrage Vergeet wat mensen zeggen. Kijk naar wat hun brein doet. Met breinonderzoek kun je intenties veel beter voorspellen.
Premium Bureaus Campina serveert ontbijtbowls aan brakke Lowlands-bezoeker (en meer merkactivaties) Ook Hornbach en Bol zijn -net als vorig jaar- van de partij. Ikea is dit keer afwezig.
Premium Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren AI-gebruik loopt voor op AI-beleid. Er is ook (te) weinig aandacht voor de ontwikkeling van AI-geletterdheid, blijkt uit onderzoek.
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen De zogeheten Ovastars zijn ontwikkeld door Dept.
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties 39 Procent van de respondenten zegt een AI-advertentie sneller te negeren dan een advertentie die door mensen is gemaakt, bijvoorbeeld.
Martech Google’s plannen houden adverteerders bezig Wat zijn Google’s AI-aangedreven vernieuwingen die effectievere reclamevoering beloven? We spraken met de top van het techbedrijf.
Premium Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties
Artificial Intelligence ‘Je kunt door AI veel groter en breder nadenken over hoe je jouw merk in de wereld kunt plaatsen’
Premium Media BBC Studios start met streamingdienst BBC NL+ BBC NL+ is standaard inbegrepen bij KPN TV+ en NLZiet.
Contentmarketing Bedrijven haken in op kisscam-schandaal bij Coldplay en dat is pure 'Magic' Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Campagnes Queer Beer lanceert IPGay: tropische IPA met een boodschap De campagne rondom het bier – IPGay – On the Way – richt zich op het vergroten van queerzichtbaarheid in de openbare ruimte.
Partnerbijdrage ReGroup – de podcast van WPP Media: alle ins en outs van het medialandschap Jouw maandelijkse dosis inspirerende topics in media, tech en marketing.
Partnerbijdrage Internal branding in de praktijk - Wat Delta en CZ doen om medewerkers tot merkdragers te maken Merken worden steeds vaker afgerekend op wat ze doen in plaats van wat ze zeggen.
Premium Media Bauer Media Outdoor Nederland neemt netwerkpartner 2C over Daarmee krijgt het out-of-homebedrijf het directe beheer over contracten met ruim zestig gemeenten.
Campagnes De copy van de Telegraaf-campagne is prikkelend, maar bereikt-ie ook Henk en Ingrid? CAMPAGNEPRAAT | B&K zien wel wat in de copy, mits het doel helder en goed wordt geladen. De gekozen media-inzet laat nu nog te wensen over.
Premium Media J/M Ouders breidt uit met Famme Met deze toevoeging richt J/M Ouders zich nu op ouders van kinderen van 0 tot 18 jaar.
Premium Media 'Voer het nultarief-btw in voor alle journalistieke arbeid en ondernemingen' Nederland moet de regie over informatie snel weer in eigen hand krijgen, schrijven verschillende auteurs in een opiniestuk in de Volkskrant.
Premium Bureaus Selmore's Dropjacht voor Klene wint campagnewedstrijd van Tikkie Negentien bureaus meldden zich aan voor de eerste competitie van Tikkie, waar 100 duizend euro aan mediawaarde mee te winnen was.
Carriere Annemarie Swijtink vertrekt bij McDonald’s Nederland (en geen naamgrapjes over haar opvolger graag) Swijtink wordt ceo bij McDonald’s Canada. Een nieuw hoofdstuk in een loopbaan die in 1998 als 15-jarige ‘burgerflipper’ begon.
Bureaus De PR-wereld moet fundamentele keuzes maken, zegt Serge Beckers, voorzitter Worldcom PR Group Nu het 'handwerk' steeds meer door AI-tools wordt overgenomen, moeten PR-bureaus op zoek naar een andere rol.
Premium Media BBC Studios start met streamingdienst BBC NL+ BBC NL+ is standaard inbegrepen bij KPN TV+ en NLZiet.
Contentmarketing Bedrijven haken in op kisscam-schandaal bij Coldplay en dat is pure 'Magic' Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Campagnes Queer Beer lanceert IPGay: tropische IPA met een boodschap De campagne rondom het bier – IPGay – On the Way – richt zich op het vergroten van queerzichtbaarheid in de openbare ruimte.
Partnerbijdrage ReGroup – de podcast van WPP Media: alle ins en outs van het medialandschap Jouw maandelijkse dosis inspirerende topics in media, tech en marketing.
Partnerbijdrage Internal branding in de praktijk - Wat Delta en CZ doen om medewerkers tot merkdragers te maken Merken worden steeds vaker afgerekend op wat ze doen in plaats van wat ze zeggen.
Premium Media Bauer Media Outdoor Nederland neemt netwerkpartner 2C over Daarmee krijgt het out-of-homebedrijf het directe beheer over contracten met ruim zestig gemeenten.
Campagnes De copy van de Telegraaf-campagne is prikkelend, maar bereikt-ie ook Henk en Ingrid? CAMPAGNEPRAAT | B&K zien wel wat in de copy, mits het doel helder en goed wordt geladen. De gekozen media-inzet laat nu nog te wensen over.
Premium Media J/M Ouders breidt uit met Famme Met deze toevoeging richt J/M Ouders zich nu op ouders van kinderen van 0 tot 18 jaar.
Premium Media 'Voer het nultarief-btw in voor alle journalistieke arbeid en ondernemingen' Nederland moet de regie over informatie snel weer in eigen hand krijgen, schrijven verschillende auteurs in een opiniestuk in de Volkskrant.
Premium Bureaus Selmore's Dropjacht voor Klene wint campagnewedstrijd van Tikkie Negentien bureaus meldden zich aan voor de eerste competitie van Tikkie, waar 100 duizend euro aan mediawaarde mee te winnen was.
Carriere Annemarie Swijtink vertrekt bij McDonald’s Nederland (en geen naamgrapjes over haar opvolger graag) Swijtink wordt ceo bij McDonald’s Canada. Een nieuw hoofdstuk in een loopbaan die in 1998 als 15-jarige ‘burgerflipper’ begon.
Bureaus De PR-wereld moet fundamentele keuzes maken, zegt Serge Beckers, voorzitter Worldcom PR Group Nu het 'handwerk' steeds meer door AI-tools wordt overgenomen, moeten PR-bureaus op zoek naar een andere rol.