PR & Reputatie

WNF brengt 3900 unieke T-shirts uit, voor iedere overgebleven tijger één

, redactie | 14 juli 2017, 10:36

Bast Kosters tekent voor het ontwerp, BrandBase voor concept en campagne

Modeontwerper Bas Kosters en het Wereld Natuur Fonds (WNF) hebben tijdens de openingsavond van de Amsterdam FashionWeek het eerste exemplaar onthuld van een exclusieve collectie T-shirts.  

Ieder shirt heeft een uniek nummer, van 1 tot en met 3900. Dit aantal staat voor het alarmerend lage aantal tijgers dat nog leeft in het wild.

In de mode-industrie is de tijgerprint een veelgebruikt thema, maar de tijger heeft daar meer last dan profijt van gehad. In 2010 waren er nog maar 3200 tijgers overgbleven van de 100.000 die er honderd jaar geleden nog in het wild leefden.

Reden voor het WNF om een wereldwijd reddingsplan te starten om dit aantal te verdubbelen. Het pakt illegale jacht aan en draagt bij aan het beschermen van de overgebleven leefgebieden.

Bovendien heeft het WNF wereldwijd politici ervan overtuigd dat economische groei niet ten koste mag gaan van de wilde tijger.

Deze aanpak heeft al resultaat: het aantal tijgers groeide sinds jaren naar 3900.

De tijgershirts zijn te koop op wnf.nl/iprotecttigers voor een symbolische prijs van € 39,00. Met het kopen en dragen van het shirt draag je bij aan het verdubbelen van het aantal tijgers in 2022, het nieuwe Chinese jaar van de tijger.

BrandBase is verantwoordelijk voor het concept en de campagne.

Lees hier meer over de tijgercampagne van WNF.

Foto: Team Peter Stigter

Over de auteur

Journalist voor CommunicatieOnline, MarketingOnline, Adformatie.nl en de bijbehorende magazines. Lees meer over

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Wnf

Meer in channel PR & Reputatie

Van onze partners

Whitepapers

Blijf op de hoogte


Adfo Events

Populaire blogs