Whitepaper - Staat jouw merk in de BrandZ™ Top 100 van meest waardevolle merken wereldwijd?

Eerder dit jaar verscheen voor de 12e keer de BrandZ™ Top 100, de ranglijst van meest waardevolle merken wereldwijd, samengesteld door marketing- en merkconsultancybedrijf Kantar Millward Brown.

Hoe meet je merkwaarde?
BrandZ™ is de enige studie die merkwaarde meet op basis van interviews met meer dan drie miljoen consumenten over duizenden wereldwijde consumenten- en business-to-business-merken. Deze gegevens combineert Kantar Millward Brown met een uitgebreide analyse van de financiële en zakelijke prestaties van elk bedrijf (met gegevens van Bloomberg en Kantar Worldpanel).

Zo krijg je goed inzicht in de zakelijke activiteiten van een merk en de waarde van het merk voor de aandeelhouders. Ook het beeld dat consumenten van een merk hebben, vormt belangrijke input voor het bepalen van merkwaarde. Merken zijn immers een combinatie van zakelijke prestaties, productlevering, positionering en leiderschap. De ranglijst houdt rekening met regionale variaties, omdat - zelfs voor wereldwijd opererende merken - de merkbijdrage per land aanzienlijk kan verschillen.

De BrandZ Top 100 van 2017
In de lijst van 2017 domineren de ‘BIG FIVE’ in tech en verdienen daarmee het predicaat meest waardevolle merken wereldwijd. Technologiegiganten Google, Apple, Microsoft, Amazon en Facebook bezetten in 2017 de eerste 5 plaatsen in de BrandZTM Top 100 van meest waardevolle merken wereldwijd.

Nederlandse bedrijven in BrandZ
Ook Nederlandse bedrijven als ING, Shell en Heineken doen het goed, Nederlandse merken in de ranking zijn Shell, ING en Heineken. ING Bank verliest 9% van haar waarde, maar behoudt haar nummer 4 positie in de Top 10 van banken wereldwijd met een waarde van $ 9.4 miljard.

Het Nederlands-Engelse Shell is 23% in waarde gestegen, als gevolg van de hogere olieprijs. Shell houdt hiermee haar tweede plaats in de categorie petrol met een waarde van $ 18.3 miljard.
 

Heineken is $ 10,9 miljard waard (+3% ten opzichte van 2016) en daarmee nog steeds het derde én meest internationale biermerk ter wereld. Achter Bud Light en Budweiser die vooral in hun thuismarkt Amerika erg sterk zijn.

Download nu de ranglijst
Het BrandZTM Top 100 ranglijst en een infographic met de belangrijkste resultaten is online beschikbaar. Download nu de documenten door onderstaand formulier in te vullen.

Over Kantar Millward Brown
Kantar Millward Brown is een wereldwijd onderzoeks- en merkadviesbureau, gespecialiseerd in reclame, (digitale) communicatie, media en merkwaarde. Kantar Millward Brown is onderdeel van Kantar dat weer deel uitmaakt van WPP.

Kantar Millward Brown helpt haar klanten sterke merken te bouwen op basis van op feiten gebaseerde inzichten. Met 86 kantoren in 56 landen behoort het wereldwijd tot de internationale top. Het bureau in Nederland is gevestigd in Amsterdam en telt ruim 40 gespecialiseerde consultants.

Staat jouw merk in de BrandZ™ Top 100 van meest waardevolle merken wereldwijd? aanvragen

Wij attenderen u erop dat wanneer u een document downloadt of op een andere wijze informatie aanvraagt, u door de auteur kunt worden benaderd. Voor overige voorwaarden kunt u onze privacy statement en voorwaarden raadplegen.
Blijf op de hoogte