Premium Media WPP Media stelt in Nederland verwachtingen mediabestedingen naar beneden bij Met name de analoge spotbestedingen in het eerste halfjaar bij video en audio zijn lager dan verwacht. Ook OOH stijgt minder hard.
Premium Bureaus Dept gaat in Europa aan de slag voor De Vegetarische Slager Het merk achter vleesvervangers stelt Dept aan als zijn nieuwe 'social-lead agency'.
Advertorial Hoe papier jouw merkidentiteit versterkt De psychologie van drukwerk en de kracht van materiaalkeuze.
Partnerbijdrage Marketeer, vergeet de midfunnel niet! Merken winnen niet meer op mediabereik, maar op culturele relevantie. Focus daarom veel meer op de midfunnel, betoogt Henk Boersen van ACE.
Premium Martech Zalando gaat meer augmented reality gebruiken in zijn webwinkel Van e-commerce naar e(motional)-commerce, klinkt het bij de grootste Europese fashionwebwinkel.
Premium Media WPP Media stelt in Nederland verwachtingen mediabestedingen naar beneden bij Met name de analoge spotbestedingen in het eerste halfjaar bij video en audio zijn lager dan verwacht. Ook OOH stijgt minder hard.
Premium Bureaus Dept gaat in Europa aan de slag voor De Vegetarische Slager Het merk achter vleesvervangers stelt Dept aan als zijn nieuwe 'social-lead agency'.
Advertorial Hoe papier jouw merkidentiteit versterkt De psychologie van drukwerk en de kracht van materiaalkeuze.
Partnerbijdrage Marketeer, vergeet de midfunnel niet! Merken winnen niet meer op mediabereik, maar op culturele relevantie. Focus daarom veel meer op de midfunnel, betoogt Henk Boersen van ACE.
Premium Martech Zalando gaat meer augmented reality gebruiken in zijn webwinkel Van e-commerce naar e(motional)-commerce, klinkt het bij de grootste Europese fashionwebwinkel.
Premium Merkstrategie Crisp krijgt financiering ABN Amro, Boukje Taphoorn in RvC Met een financieringsfaciliteit van 28 miljoen euro ondersteunt de bank het bedrijfsmodel van de online supermarkt.
Premium Media For You Agency start studiotak met Roxy Dekker-documentaire: ‘Wat werkt op socials, kunnen we doorvertalen naar langere content’ Social-first-bureau wil via eigen studiotak meer langere content produceren, onder andere voor YouTube.
Premium Customer Experience Consumentenbond waarschuwt voor schimmige claimwebsite die een telemarketeer op je afstuurt Energieclaim.info belooft consumenten tot 10 duizend euro als zij een variabel energiecontract hadden, maar lijkt alleen te spammen.
Partnerbijdrage Ster 60 jaar: hoe het allemaal begon Ster bestaat 60 jaar! Een mooi moment om terug te gaan naar waar het allemaal begonnen is.
Partnerbijdrage South African Tourism opent tender voor media en creatie Bureaus kunnen inschrijven op een driejarige opdracht voor strategie, buying en creatie in Nederland, België en Zweden.
Premium Data & Insights 7 procent minder 'vleesstunts' bij supermarkten dan vorig jaar, stelt Wakker Dier Jumbo heeft aantal vleesaanbiedingen het meest omlaag gebracht, waar Lidl en Aldi juist meer vlees aanprijzen dan vorig jaar.
Premium Merkstrategie Crisp krijgt financiering ABN Amro, Boukje Taphoorn in RvC Met een financieringsfaciliteit van 28 miljoen euro ondersteunt de bank het bedrijfsmodel van de online supermarkt.
Premium Media For You Agency start studiotak met Roxy Dekker-documentaire: ‘Wat werkt op socials, kunnen we doorvertalen naar langere content’ Social-first-bureau wil via eigen studiotak meer langere content produceren, onder andere voor YouTube.
Premium Customer Experience Consumentenbond waarschuwt voor schimmige claimwebsite die een telemarketeer op je afstuurt Energieclaim.info belooft consumenten tot 10 duizend euro als zij een variabel energiecontract hadden, maar lijkt alleen te spammen.
Partnerbijdrage Ster 60 jaar: hoe het allemaal begon Ster bestaat 60 jaar! Een mooi moment om terug te gaan naar waar het allemaal begonnen is.
Partnerbijdrage South African Tourism opent tender voor media en creatie Bureaus kunnen inschrijven op een driejarige opdracht voor strategie, buying en creatie in Nederland, België en Zweden.
Premium Data & Insights 7 procent minder 'vleesstunts' bij supermarkten dan vorig jaar, stelt Wakker Dier Jumbo heeft aantal vleesaanbiedingen het meest omlaag gebracht, waar Lidl en Aldi juist meer vlees aanprijzen dan vorig jaar.
Premium Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren AI-gebruik loopt voor op AI-beleid. Er is ook (te) weinig aandacht voor de ontwikkeling van AI-geletterdheid, blijkt uit onderzoek.
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen De zogeheten Ovastars zijn ontwikkeld door Dept.
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties 39 Procent van de respondenten zegt een AI-advertentie sneller te negeren dan een advertentie die door mensen is gemaakt, bijvoorbeeld.
Martech Google’s plannen houden adverteerders bezig Wat zijn Google’s AI-aangedreven vernieuwingen die effectievere reclamevoering beloven? We spraken met de top van het techbedrijf.
Premium Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties
Artificial Intelligence ‘Je kunt door AI veel groter en breder nadenken over hoe je jouw merk in de wereld kunt plaatsen’
Premium Digital transformation Deze app van Bram Krikke en Paul Snijder laat wandelen meer als gamen aanvoelen, met een speciale rol voor merken Merken kunnen eigen wandeltoernooien sponsoren in de app om zich in de kijker te spelen van de (jongere) doelgroep.
Premium Campagnes De Telegraaf positioneert zich als 'herkenbare stem' in outdoorcampagne: 'Zolang de feiten kloppen' Het is een van de grotere campagnes die de krant de laatste jaren uitbracht. Een pitch, gewonnen door Natwerk, ging hieraan vooraf.
Premium Bureaus L’Agency lanceert label voor jonge content-creators Mediabureau breidt activiteiten uit met focus op jong talent.
Partnerbijdrage “Marketing is niet alleen creatief, het is ook keihard meebewegen” Yacintha versterkt het bestuur van NIMA Young Professionals.
Partnerbijdrage ReGroup – de podcast van WPP Media: alle ins en outs van het medialandschap Jouw maandelijkse dosis inspirerende topics in media, tech en marketing.
Premium Reputatie & crisis Nederlanders vertrouwen wetenschap het meest, de regering-Schoof het minst Rathenau Instituut publiceert driejaarlijks onderzoek naar vertrouwen instituties. ‘Den Haag’ en grote ondernemingen scoren slecht.
Premium Media Onderzoek Talpa Network: 'Verruiming advertentiemogelijkheden Ster duwt commerciële media de markt uit' Talpa Network liet Station 10 onderzoek doen. Rapport aangeboden aan het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
Premium Artificial Intelligence Kamer wil mensen auteursrecht geven op gezicht, stem en uiterlijk in strijd tegen deepfakes D66, GroenLinks-PvdA, NSC en VVD pleiten voor aansluiting bij Deens wetsvoorstel.
Premium Merkstrategie Overname leidt tot retailmedianetwerk van bijna 4000 schermen Rap Media neemt de Octocast-software over van branchegenoot UW-s en kan nu een completer platform genaamd Rrun aanbieden.
Premium Media ‘Mensen waarderen reclame bij streaming-content meer’ Wat zijn de ontwikkelingen rond streaming-platforms met reclame? Ad Alliance deelt inzichten en cijfers. 'Inmiddels zo'n 450 adverteerders.'
Campagnes ASN’s campagne opent gevoelig en inspirerend, maar de concrete relevantie moet nog volgen CAMPAGNEPRAAT | Bol & Krouwel zijn het eens. Een frisse start, met liefde gemaakt, maar kan 'Nu al zin in morgen' ook vandaag al overtuigen?
PR Omroep Human scoort met organiseren Pride bij een Brabantse voetbalclub Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Digital transformation Deze app van Bram Krikke en Paul Snijder laat wandelen meer als gamen aanvoelen, met een speciale rol voor merken Merken kunnen eigen wandeltoernooien sponsoren in de app om zich in de kijker te spelen van de (jongere) doelgroep.
Premium Campagnes De Telegraaf positioneert zich als 'herkenbare stem' in outdoorcampagne: 'Zolang de feiten kloppen' Het is een van de grotere campagnes die de krant de laatste jaren uitbracht. Een pitch, gewonnen door Natwerk, ging hieraan vooraf.
Premium Bureaus L’Agency lanceert label voor jonge content-creators Mediabureau breidt activiteiten uit met focus op jong talent.
Partnerbijdrage “Marketing is niet alleen creatief, het is ook keihard meebewegen” Yacintha versterkt het bestuur van NIMA Young Professionals.
Partnerbijdrage ReGroup – de podcast van WPP Media: alle ins en outs van het medialandschap Jouw maandelijkse dosis inspirerende topics in media, tech en marketing.
Premium Reputatie & crisis Nederlanders vertrouwen wetenschap het meest, de regering-Schoof het minst Rathenau Instituut publiceert driejaarlijks onderzoek naar vertrouwen instituties. ‘Den Haag’ en grote ondernemingen scoren slecht.
Premium Media Onderzoek Talpa Network: 'Verruiming advertentiemogelijkheden Ster duwt commerciële media de markt uit' Talpa Network liet Station 10 onderzoek doen. Rapport aangeboden aan het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
Premium Artificial Intelligence Kamer wil mensen auteursrecht geven op gezicht, stem en uiterlijk in strijd tegen deepfakes D66, GroenLinks-PvdA, NSC en VVD pleiten voor aansluiting bij Deens wetsvoorstel.
Premium Merkstrategie Overname leidt tot retailmedianetwerk van bijna 4000 schermen Rap Media neemt de Octocast-software over van branchegenoot UW-s en kan nu een completer platform genaamd Rrun aanbieden.
Premium Media ‘Mensen waarderen reclame bij streaming-content meer’ Wat zijn de ontwikkelingen rond streaming-platforms met reclame? Ad Alliance deelt inzichten en cijfers. 'Inmiddels zo'n 450 adverteerders.'
Campagnes ASN’s campagne opent gevoelig en inspirerend, maar de concrete relevantie moet nog volgen CAMPAGNEPRAAT | Bol & Krouwel zijn het eens. Een frisse start, met liefde gemaakt, maar kan 'Nu al zin in morgen' ook vandaag al overtuigen?
PR Omroep Human scoort met organiseren Pride bij een Brabantse voetbalclub Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.