Premium Media Bestedingen out-of-home stijgen 3 procent in de eerste helft van 2025 De verwachting is een stijging van 3 tot 6 procent voor het hele jaar.
Premium Merkstrategie De P van prijs als pijnpunt: consument draait op voor dure grondstoffen De halfjaarcijfers van onder meer Coca-Cola en Lindt laten zien dat prijsverhogingen lonen.
Partnerbijdrage Marketeer, vergeet de midfunnel niet! Merken winnen niet meer op mediabereik, maar op culturele relevantie. Focus daarom veel meer op de midfunnel, betoogt Henk Boersen van ACE.
Partnerbijdrage Campagnetracking wordt passief Geen aannames, maar echt consumentengedrag: zo krijg je zicht op het medialandschap.
Premium Campagnes Lotus Bakeries klaagt Holie’s aan vanwege suikerinzicht-campagne Lotus Bakeries, de Belgische eigenaar van de merken nākd en Trek, heeft een kort geding aangespannen tegen de Nederlandse startup Holie’s.
Premium Media Bestedingen out-of-home stijgen 3 procent in de eerste helft van 2025 De verwachting is een stijging van 3 tot 6 procent voor het hele jaar.
Premium Merkstrategie De P van prijs als pijnpunt: consument draait op voor dure grondstoffen De halfjaarcijfers van onder meer Coca-Cola en Lindt laten zien dat prijsverhogingen lonen.
Partnerbijdrage Marketeer, vergeet de midfunnel niet! Merken winnen niet meer op mediabereik, maar op culturele relevantie. Focus daarom veel meer op de midfunnel, betoogt Henk Boersen van ACE.
Partnerbijdrage Campagnetracking wordt passief Geen aannames, maar echt consumentengedrag: zo krijg je zicht op het medialandschap.
Premium Campagnes Lotus Bakeries klaagt Holie’s aan vanwege suikerinzicht-campagne Lotus Bakeries, de Belgische eigenaar van de merken nākd en Trek, heeft een kort geding aangespannen tegen de Nederlandse startup Holie’s.
Premium Data & Insights Duurzame smartphonemaker Fairphone nog weinig bekend bij Nederlanders, maar weet na een introductie wel te interesseren Mensen in de leeftijdscategorie 18 tot 25 jaar zijn het vaakst bekend met Fairphone (32 procent), is één van de onderzoeksresultaten.
Premium Bureaus Campina serveert ontbijtbowls aan brakke Lowlands-bezoeker (en meer merkactivaties) Ook Hornbach en Bol zijn -net als vorig jaar- van de partij. Ikea is dit keer afwezig.
Premium Media BBC Studios start met streamingdienst BBC NL+ BBC NL+ is standaard inbegrepen bij KPN TV+ en NLZiet.
Partnerbijdrage Adverteren in de zorg: Vitrina verbindt merken met de zorg Vitrina maakt adverteren in de zorg mogelijk door empathie centraal te stellen.
Partnerbijdrage Shell tankstations als virtuele autoshowroom voor Hyundai INSTER Media-inzet bij Shell zorgde voor een meer dan verdubbeling van de model overweging van de Hyundai INSTER.
Contentmarketing Bedrijven haken in op kisscam-schandaal bij Coldplay en dat is pure 'Magic' Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Data & Insights Duurzame smartphonemaker Fairphone nog weinig bekend bij Nederlanders, maar weet na een introductie wel te interesseren Mensen in de leeftijdscategorie 18 tot 25 jaar zijn het vaakst bekend met Fairphone (32 procent), is één van de onderzoeksresultaten.
Premium Bureaus Campina serveert ontbijtbowls aan brakke Lowlands-bezoeker (en meer merkactivaties) Ook Hornbach en Bol zijn -net als vorig jaar- van de partij. Ikea is dit keer afwezig.
Premium Media BBC Studios start met streamingdienst BBC NL+ BBC NL+ is standaard inbegrepen bij KPN TV+ en NLZiet.
Partnerbijdrage Adverteren in de zorg: Vitrina verbindt merken met de zorg Vitrina maakt adverteren in de zorg mogelijk door empathie centraal te stellen.
Partnerbijdrage Shell tankstations als virtuele autoshowroom voor Hyundai INSTER Media-inzet bij Shell zorgde voor een meer dan verdubbeling van de model overweging van de Hyundai INSTER.
Contentmarketing Bedrijven haken in op kisscam-schandaal bij Coldplay en dat is pure 'Magic' Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren AI-gebruik loopt voor op AI-beleid. Er is ook (te) weinig aandacht voor de ontwikkeling van AI-geletterdheid, blijkt uit onderzoek.
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen De zogeheten Ovastars zijn ontwikkeld door Dept.
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties 39 Procent van de respondenten zegt een AI-advertentie sneller te negeren dan een advertentie die door mensen is gemaakt, bijvoorbeeld.
Martech Google’s plannen houden adverteerders bezig Wat zijn Google’s AI-aangedreven vernieuwingen die effectievere reclamevoering beloven? We spraken met de top van het techbedrijf.
Premium Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties
Artificial Intelligence ‘Je kunt door AI veel groter en breder nadenken over hoe je jouw merk in de wereld kunt plaatsen’
Premium Campagnes Queer Beer lanceert IPGay: tropische IPA met een boodschap De campagne rondom het bier – IPGay – On the Way – richt zich op het vergroten van queerzichtbaarheid in de openbare ruimte.
Premium Media Bauer Media Outdoor Nederland neemt netwerkpartner 2C over Daarmee krijgt het out-of-homebedrijf het directe beheer over contracten met ruim zestig gemeenten.
Campagnes De copy van de Telegraaf-campagne is prikkelend, maar bereikt-ie ook Henk en Ingrid? CAMPAGNEPRAAT | B&K zien wel wat in de copy, mits het doel helder en goed wordt geladen. De gekozen media-inzet laat nu nog te wensen over.
Partnerbijdrage De strijd om aandacht: waarom challenger-merken harder moeten werken Waarom hebben gevestigde merken voordeel en wat kunnen challengers doen om de balans te herstellen? dentsu en DPG Media zochten het uit.
Partnerbijdrage Zo houdt Signify grip op wereldwijde marketing Hoe organiseer je marketing in 70 landen zonder zorgen? Signify en iO laten zien hoe slimme marketingoperatie ruimte geeft voor strategie.
Premium Media J/M Ouders breidt uit met Famme Met deze toevoeging richt J/M Ouders zich nu op ouders van kinderen van 0 tot 18 jaar.
Premium Media 'Voer het nultarief-btw in voor alle journalistieke arbeid en ondernemingen' Nederland moet de regie over informatie snel weer in eigen hand krijgen, schrijven verschillende auteurs in een opiniestuk in de Volkskrant.
Premium Bureaus Selmore's Dropjacht voor Klene wint campagnewedstrijd van Tikkie Negentien bureaus meldden zich aan voor de eerste competitie van Tikkie, waar 100 duizend euro aan mediawaarde mee te winnen was.
Carriere Annemarie Swijtink vertrekt bij McDonald’s Nederland (en geen naamgrapjes over haar opvolger graag) Swijtink wordt ceo bij McDonald’s Canada. Een nieuw hoofdstuk in een loopbaan die in 1998 als 15-jarige ‘burgerflipper’ begon.
Bureaus De PR-wereld moet fundamentele keuzes maken, zegt Serge Beckers, voorzitter Worldcom PR Group Nu het 'handwerk' steeds meer door AI-tools wordt overgenomen, moeten PR-bureaus op zoek naar een andere rol.
Premium Bureaus Antoine Houtsma en Pepe Marais van Joe Public: 'We liepen digitaal achter, er moest iets gebeuren' De twee vrienden over hun ontmoeting in Cannes, de overname van Springbok en de vraag of Joe Public nog een beetje rock ’n roll is.
Carriere Deze vakgenoten gaan met een nieuwe baan de zomer in Een bomvol overzicht met carrièrewisselingen.
Premium Campagnes Queer Beer lanceert IPGay: tropische IPA met een boodschap De campagne rondom het bier – IPGay – On the Way – richt zich op het vergroten van queerzichtbaarheid in de openbare ruimte.
Premium Media Bauer Media Outdoor Nederland neemt netwerkpartner 2C over Daarmee krijgt het out-of-homebedrijf het directe beheer over contracten met ruim zestig gemeenten.
Campagnes De copy van de Telegraaf-campagne is prikkelend, maar bereikt-ie ook Henk en Ingrid? CAMPAGNEPRAAT | B&K zien wel wat in de copy, mits het doel helder en goed wordt geladen. De gekozen media-inzet laat nu nog te wensen over.
Partnerbijdrage De strijd om aandacht: waarom challenger-merken harder moeten werken Waarom hebben gevestigde merken voordeel en wat kunnen challengers doen om de balans te herstellen? dentsu en DPG Media zochten het uit.
Partnerbijdrage Zo houdt Signify grip op wereldwijde marketing Hoe organiseer je marketing in 70 landen zonder zorgen? Signify en iO laten zien hoe slimme marketingoperatie ruimte geeft voor strategie.
Premium Media J/M Ouders breidt uit met Famme Met deze toevoeging richt J/M Ouders zich nu op ouders van kinderen van 0 tot 18 jaar.
Premium Media 'Voer het nultarief-btw in voor alle journalistieke arbeid en ondernemingen' Nederland moet de regie over informatie snel weer in eigen hand krijgen, schrijven verschillende auteurs in een opiniestuk in de Volkskrant.
Premium Bureaus Selmore's Dropjacht voor Klene wint campagnewedstrijd van Tikkie Negentien bureaus meldden zich aan voor de eerste competitie van Tikkie, waar 100 duizend euro aan mediawaarde mee te winnen was.
Carriere Annemarie Swijtink vertrekt bij McDonald’s Nederland (en geen naamgrapjes over haar opvolger graag) Swijtink wordt ceo bij McDonald’s Canada. Een nieuw hoofdstuk in een loopbaan die in 1998 als 15-jarige ‘burgerflipper’ begon.
Bureaus De PR-wereld moet fundamentele keuzes maken, zegt Serge Beckers, voorzitter Worldcom PR Group Nu het 'handwerk' steeds meer door AI-tools wordt overgenomen, moeten PR-bureaus op zoek naar een andere rol.
Premium Bureaus Antoine Houtsma en Pepe Marais van Joe Public: 'We liepen digitaal achter, er moest iets gebeuren' De twee vrienden over hun ontmoeting in Cannes, de overname van Springbok en de vraag of Joe Public nog een beetje rock ’n roll is.
Carriere Deze vakgenoten gaan met een nieuwe baan de zomer in Een bomvol overzicht met carrièrewisselingen.