Craft Liveblog Cannes: Nederland driemaal op eerste shortlists Adformatie houdt je op de hoogte van het laatste nieuws rond het Cannes Lions International Festival of Creativity 2025.
Premium Artificial Intelligence 'Meta wil dat AI volledige advertenties gaat creëren op Instagram en Facebook' Eind 2026 moet de adverteerder het hele proces uit handen kunnen geven, schrijft een zakenkrant op basis van bronnen binnen Meta.
Partnerbijdrage Groot denken met een kleiner budget: 6 praktische tips Steven Bakker, Field Salesmanager bij DPG Media, deelt 6 slimme marketingtips voor lokale ondernemers die je morgen al kunt toepassen.
Partnerbijdrage Wie in 2025 nog denkt dat branding en performance marketing gescheiden werelden zijn, loopt achter' Redkiwi over performance branding als nieuwe norm.
Gedragsverandering Hoe onze bias divers talent dwarsboomt Waarom onze oerbreinen nog steeds bepalen wie er wél en niet op gesprek mag komen – een wake-up call van Vincent Mispelblom Beyer.
Craft Liveblog Cannes: Nederland driemaal op eerste shortlists Adformatie houdt je op de hoogte van het laatste nieuws rond het Cannes Lions International Festival of Creativity 2025.
Premium Artificial Intelligence 'Meta wil dat AI volledige advertenties gaat creëren op Instagram en Facebook' Eind 2026 moet de adverteerder het hele proces uit handen kunnen geven, schrijft een zakenkrant op basis van bronnen binnen Meta.
Partnerbijdrage Groot denken met een kleiner budget: 6 praktische tips Steven Bakker, Field Salesmanager bij DPG Media, deelt 6 slimme marketingtips voor lokale ondernemers die je morgen al kunt toepassen.
Partnerbijdrage Wie in 2025 nog denkt dat branding en performance marketing gescheiden werelden zijn, loopt achter' Redkiwi over performance branding als nieuwe norm.
Gedragsverandering Hoe onze bias divers talent dwarsboomt Waarom onze oerbreinen nog steeds bepalen wie er wél en niet op gesprek mag komen – een wake-up call van Vincent Mispelblom Beyer.
PR Van vermiste sporen tot haperende oordopjes: NS ontrafelt grootste treinmysteries Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Carriere Marietje Schaake, Ulrike Handel en Anita Zielina in raad van bestuur Mediahuis groep De drie volgen Peter Hinssen, Arian Buurman en Anouk Mertens op
Premium Bureaus Ekoplaza, Helsinki en Asus nieuwe klanten bij Zigt Deze merken kiezen voor Zigt als strategisch businesspartner voor hun media- en marketingactiviteiten.
Partnerbijdrage Doneren in Nederland: Populaire trends en voorkeuren DPG Media deelt waardevolle inzichten uit haar onderzoek naar wat Nederlanders belangrijk vinden bij het steunen van goede doelen.
Partnerbijdrage Joost Niepoth RM versterkt het bestuur van NIMA Brede marketingblik en bewezen vakmanschap.
Premium Campagnes Hoera: gezinsuitbreiding voor het koopjesgerichte knaaggezin van Albert Heijn Onlangs sleepte Albert Heijn nog een Esprix in de wacht in de categorie 'long term' met de nu al ruim twintig jaar lopende hamsterreclames.
PR Van vermiste sporen tot haperende oordopjes: NS ontrafelt grootste treinmysteries Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Carriere Marietje Schaake, Ulrike Handel en Anita Zielina in raad van bestuur Mediahuis groep De drie volgen Peter Hinssen, Arian Buurman en Anouk Mertens op
Premium Bureaus Ekoplaza, Helsinki en Asus nieuwe klanten bij Zigt Deze merken kiezen voor Zigt als strategisch businesspartner voor hun media- en marketingactiviteiten.
Partnerbijdrage Doneren in Nederland: Populaire trends en voorkeuren DPG Media deelt waardevolle inzichten uit haar onderzoek naar wat Nederlanders belangrijk vinden bij het steunen van goede doelen.
Partnerbijdrage Joost Niepoth RM versterkt het bestuur van NIMA Brede marketingblik en bewezen vakmanschap.
Premium Campagnes Hoera: gezinsuitbreiding voor het koopjesgerichte knaaggezin van Albert Heijn Onlangs sleepte Albert Heijn nog een Esprix in de wacht in de categorie 'long term' met de nu al ruim twintig jaar lopende hamsterreclames.
Premium Artificial Intelligence Verandert ons zoekgedrag door de komst van AI? We vroegen het Thomas Mesu en Heidi Anthonis van digital agency Happy Horizon, en SEO-expert Marco Bouman.
Bureaus De strijd om het prijskaartje: hoe creative tech de verhoudingen binnen bureaus op scherp zet Van social listeningtools tot deep research: het gebruik van AI is inmiddels gemeengoed. Drie experts geven duiding.
Artificial Intelligence De concrete (en strategische) voordelen van AI voor marketing ‘Veel marketeers gebruiken AI nog vooral om sneller méér content te maken, maar dat is precies wat je níet moet doen.’
Customer Experience Nederlandse consument loopt in Europa voorop met AI-shopping 70% van de shoppers ziet AI bovendien als nuttig hulpmiddel bij het optimaliseren van hun loyaliteitspunten.
Bureaus De strijd om het prijskaartje: hoe creative tech de verhoudingen binnen bureaus op scherp zet
Premium Bureaus Wehkamp Retail Group kiest Nieuwe Lente en UM Nieuwe Lente doet de crossmediale strategie, campagne-adviezen en onderhandelingen, UM de (RTV)-inkoop en monitoring.
Campagnes Een beetje meer offensieve marketing zou ANWB goed doen CAMPAGNEPRAAT | 'Buddy de hond' heeft het hart van ons panel nog niet weten te veroveren.
Premium Campagnes Werk dat doorwerkt: UWV benadrukt maatschappelijke impact met nieuwe employer branding-campagne Terwijl UWV dagelijks duizenden werkgevers helpt bij het vinden van personeel, kampt de organisatie zelf met moeilijk vervulbare vacatures.
Partnerbijdrage De cookie blijft? Dat betekent niet dat je achterover kunt leunen Cristian van Nispen, Director Data & Partner bij DEPT® deelt zijn inzichten over third-party cookies.
Partnerbijdrage Van woke naar winst: inclusie loont wél Mark Ritson stelt dat consumenten ‘geen fuck geven’ om DEI-inspanningen van merken. Maar onderzoek van Kantar laat iets anders zien.
Premium Campagnes Zeker weten dat je het origineel krijgt dankzij de dwingende blik van O.G. Ice-T Niet altijd krijgt de consument waar die om vraagt. Dat lost Lipton Ice Tea op met de Ice-Tea-Insurance.
Media Podcast voor de Week: The Golden Toilet Heist Marvin Jacobs van Airborne tipt elke maandagochtend een podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Premium Craft JongeHonden neemt 'tussenjaar' in Cannes: 'Het is een pretpark geworden' Het traditionele JongeHonden-feest 'op de dinsdag' gaat wel gewoon door.
Premium Media Mogelijk verboden sluikreclame in Flikken-series van Avrotros, omroep doet onderzoek Omroep dubbel de fout in met sponsoring door Volvo en Alfa Romeo, blijkt uit onderzoek van RTL Z.
Contentmarketing Hoe je content écht viral laat gaan (en waarom het meestal niet lukt) De anatomie van viral gaan volgens Derk Schut van IPG Mediabrands: de drijvers, hoe je er het best op inspeelt en de voorbeelden.
Premium Martech Google start uitrol AI Max voor Search In de komende maanden krijgen alle adverteerders toegang tot de AI-vernieuwingen in Google Ads, die adverteren effectiever moeten maken.
Premium Merkstrategie 'Game-professor' Joost van Dreunen: ‘Games bieden een nieuw ‘relatiemodel’ voor merken en publiek’ Hoe kijkt Van Dreunen naar de potentie van merken in de games-markt?
Premium Bureaus Wehkamp Retail Group kiest Nieuwe Lente en UM Nieuwe Lente doet de crossmediale strategie, campagne-adviezen en onderhandelingen, UM de (RTV)-inkoop en monitoring.
Campagnes Een beetje meer offensieve marketing zou ANWB goed doen CAMPAGNEPRAAT | 'Buddy de hond' heeft het hart van ons panel nog niet weten te veroveren.
Premium Campagnes Werk dat doorwerkt: UWV benadrukt maatschappelijke impact met nieuwe employer branding-campagne Terwijl UWV dagelijks duizenden werkgevers helpt bij het vinden van personeel, kampt de organisatie zelf met moeilijk vervulbare vacatures.
Partnerbijdrage De cookie blijft? Dat betekent niet dat je achterover kunt leunen Cristian van Nispen, Director Data & Partner bij DEPT® deelt zijn inzichten over third-party cookies.
Partnerbijdrage Van woke naar winst: inclusie loont wél Mark Ritson stelt dat consumenten ‘geen fuck geven’ om DEI-inspanningen van merken. Maar onderzoek van Kantar laat iets anders zien.
Premium Campagnes Zeker weten dat je het origineel krijgt dankzij de dwingende blik van O.G. Ice-T Niet altijd krijgt de consument waar die om vraagt. Dat lost Lipton Ice Tea op met de Ice-Tea-Insurance.
Media Podcast voor de Week: The Golden Toilet Heist Marvin Jacobs van Airborne tipt elke maandagochtend een podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Premium Craft JongeHonden neemt 'tussenjaar' in Cannes: 'Het is een pretpark geworden' Het traditionele JongeHonden-feest 'op de dinsdag' gaat wel gewoon door.
Premium Media Mogelijk verboden sluikreclame in Flikken-series van Avrotros, omroep doet onderzoek Omroep dubbel de fout in met sponsoring door Volvo en Alfa Romeo, blijkt uit onderzoek van RTL Z.
Contentmarketing Hoe je content écht viral laat gaan (en waarom het meestal niet lukt) De anatomie van viral gaan volgens Derk Schut van IPG Mediabrands: de drijvers, hoe je er het best op inspeelt en de voorbeelden.
Premium Martech Google start uitrol AI Max voor Search In de komende maanden krijgen alle adverteerders toegang tot de AI-vernieuwingen in Google Ads, die adverteren effectiever moeten maken.
Premium Merkstrategie 'Game-professor' Joost van Dreunen: ‘Games bieden een nieuw ‘relatiemodel’ voor merken en publiek’ Hoe kijkt Van Dreunen naar de potentie van merken in de games-markt?