Premium Bureaus Triodos Bank neemt na 15 jaar afscheid van Dawn, schrijft geen pitch uit 'Een logisch moment om ruimte te maken voor nieuwe ideeën en een frisse koers', aldus de bank.
Premium Bureaus Nationale Postcode Loterij en VriendenLoterij kiezen na pitch voor Publicis Media Loterijmerken zochten één bureau voor alle mediakanalen.
Partnerbijdrage Publicis Groupe NL lanceert tweede landelijk onderzoek naar LGBTQ+ representatie in campagnes In het licht van de veranderende sociaal-politieke context is dit onderzoek relevanter dan ooit.
Partnerbijdrage Doneren in Nederland: Populaire trends en voorkeuren DPG Media deelt waardevolle inzichten uit haar onderzoek naar wat Nederlanders belangrijk vinden bij het steunen van goede doelen.
Premium Merkstrategie Games'professor' Joost van Dreunen: ‘Games bieden een nieuw ‘relatiemodel’ voor merken en publiek’ Hoe kijkt Van Dreunen naar de potentie van merken in de games-markt?
Premium Bureaus Triodos Bank neemt na 15 jaar afscheid van Dawn, schrijft geen pitch uit 'Een logisch moment om ruimte te maken voor nieuwe ideeën en een frisse koers', aldus de bank.
Premium Bureaus Nationale Postcode Loterij en VriendenLoterij kiezen na pitch voor Publicis Media Loterijmerken zochten één bureau voor alle mediakanalen.
Partnerbijdrage Publicis Groupe NL lanceert tweede landelijk onderzoek naar LGBTQ+ representatie in campagnes In het licht van de veranderende sociaal-politieke context is dit onderzoek relevanter dan ooit.
Partnerbijdrage Doneren in Nederland: Populaire trends en voorkeuren DPG Media deelt waardevolle inzichten uit haar onderzoek naar wat Nederlanders belangrijk vinden bij het steunen van goede doelen.
Premium Merkstrategie Games'professor' Joost van Dreunen: ‘Games bieden een nieuw ‘relatiemodel’ voor merken en publiek’ Hoe kijkt Van Dreunen naar de potentie van merken in de games-markt?
Premium Campagnes Campagne moet de stilte van vaders over menstruatie doorbreken Women Inc. wil dat praten over ongesteldheid normaal wordt, om schaamte en misdiagnoses te voorkomen.
Premium Artificial Intelligence Imago Stichting ParkinsonFonds krijgt bescheiden boost na introductie AI-chatbot Eén op de drie respondenten denkt na het lezen over en kijken naar de AI-avatar positiever over het goede doel.
Premium Media Digitale advertentieomzet dagbladen daalde in 2024, forse groei digitale abonnementen Jaarverslag 2024 van NDP Nieuwsmedia: zorgen over big tech en AI.
Partnerbijdrage 60 Jaar Ster: Hoe reclame ons collectieve geheugen vormde 60 jaar reclame: van productpromotie tot verhalen die raken, ontroeren en ons een spiegel voorhouden. Ontdek de trends per periode.
Partnerbijdrage De cookie blijft? Dat betekent niet dat je achterover kunt leunen Cristian van Nispen, Director Data & Partner bij DEPT® deelt zijn inzichten over third-party cookies.
Premium Campagnes Een beetje meer aandacht voor Aaf in nieuwe merkcampagne Trekpleister DDB Amsterdam tekende voor concept en creatie.
Premium Campagnes Campagne moet de stilte van vaders over menstruatie doorbreken Women Inc. wil dat praten over ongesteldheid normaal wordt, om schaamte en misdiagnoses te voorkomen.
Premium Artificial Intelligence Imago Stichting ParkinsonFonds krijgt bescheiden boost na introductie AI-chatbot Eén op de drie respondenten denkt na het lezen over en kijken naar de AI-avatar positiever over het goede doel.
Premium Media Digitale advertentieomzet dagbladen daalde in 2024, forse groei digitale abonnementen Jaarverslag 2024 van NDP Nieuwsmedia: zorgen over big tech en AI.
Partnerbijdrage 60 Jaar Ster: Hoe reclame ons collectieve geheugen vormde 60 jaar reclame: van productpromotie tot verhalen die raken, ontroeren en ons een spiegel voorhouden. Ontdek de trends per periode.
Partnerbijdrage De cookie blijft? Dat betekent niet dat je achterover kunt leunen Cristian van Nispen, Director Data & Partner bij DEPT® deelt zijn inzichten over third-party cookies.
Premium Campagnes Een beetje meer aandacht voor Aaf in nieuwe merkcampagne Trekpleister DDB Amsterdam tekende voor concept en creatie.
Premium Artificial Intelligence Verandert ons zoekgedrag door de komst van AI? We vroegen het Thomas Mesu en Heidi Anthonis van digital agency Happy Horizon, en SEO-expert Marco Bouman.
Bureaus De strijd om het prijskaartje: hoe creative tech de verhoudingen binnen bureaus op scherp zet Van social listeningtools tot deep research: het gebruik van AI is inmiddels gemeengoed. Drie experts geven duiding.
Artificial Intelligence De concrete (en strategische) voordelen van AI voor marketing ‘Veel marketeers gebruiken AI nog vooral om sneller méér content te maken, maar dat is precies wat je níet moet doen.’
Customer Experience Nederlandse consument loopt in Europa voorop met AI-shopping 70% van de shoppers ziet AI bovendien als nuttig hulpmiddel bij het optimaliseren van hun loyaliteitspunten.
Bureaus De strijd om het prijskaartje: hoe creative tech de verhoudingen binnen bureaus op scherp zet
Gedragsverandering Jelmer Wind (Team5pm): 'Het is een kwestie van tijd voordat Trumps terugkeer onze industrie opschudt' De ceo stelt: Trumps tweede presidentschap én de bliksemsnelle opkomst van AI herschrijven de spelregels van marketing.
Premium Campagnes ANWB's pratende hond, de snelle wasjes van Robijn en meer campagnes Ook Triodos Bank, Vivera, Brouwerij 't IJ en het Rode Kruis presenteren nieuw werk.
Artificial Intelligence Het is nog niet zo makkelijk om in de flow van 'vibe marketing' te komen Merken moeten hun fundament en kennis van de doelgroep op orde hebben om AI optimaal te benutten in vibe marketing, bepleit Lucas Nutbey.
Partnerbijdrage Ziemi: Online impact met banners op NOS.nl Ziemi bereikte 3,2 miljoen impressies met een opvallende fietsveiligheidscampagne via banners op NOS.nl.
Partnerbijdrage Marketing in de zorg: Marika Zijp over hoe Partou werkt aan een sterk merk én betere kinderopvang In de nieuwe aflevering van Brandkast! van DPG Media spreekt host Roger Verdurmen met Marika Zijp, Group Chief Strategy & Brand van Partou.
Premium Carriere Van marketing naar muziek: merkadviseur Anne-Lotte Paymans volgt haar hart Out of Office | Naast haar werk als marketing-communicatieprofessional, staat Paymans ieder weekend op diverse podia met Boxin' the Vox.
Premium Influencer marketing Nederlandse mannen zijn gevoeliger voor influencermarketing dan vrouwen, stelt dit onderzoek Jongeren voelen zich vaker beïnvloed dan ouderen.
Premium Merkstrategie Meer klanten, omzet en winst voor Hema én een hogere NPS Hema heeft in 2024 het verkoopvolume en het aantal klanten zien stijgen. De omzet en winst stegen hierdoor, ondanks hoge kosten.
Premium Campagnes Oma's Soep en honderd restaurants in actie tegen eenzaamheid Fitzroy ontwikkelde de campagne ‘Een tafel voor Twee tegen Eenzaamheid’.
Premium Media Exclusieve samenwerking Talpa Media met Dag & Nacht en Tonny Media: ‘Cruciaal voor verdere groei podcastmarkt’ Podimo sluit zich ook aan bij NMO en Audify. Joris van der Pol (Talpa Media/OMS) en Anko Steenbeek (Dag & Nacht Media) over deze stappen.
Premium Media Veiling niet-landelijke commerciële radio afgerond, 'licht positief' resultaat E Power Grand Prix Radio betaalde het meeste voor een FM-frequentie.
PR Hoe Henri Bontenbal met beige betrouwbaarheid het politieke podium verovert Beeldbepalers | Farah Nobbe en Sascha Bertus beoordelen spraakmakende persoonlijkheden op appearance. Hoe doet Henri Bontenbal het?
Gedragsverandering Jelmer Wind (Team5pm): 'Het is een kwestie van tijd voordat Trumps terugkeer onze industrie opschudt' De ceo stelt: Trumps tweede presidentschap én de bliksemsnelle opkomst van AI herschrijven de spelregels van marketing.
Premium Campagnes ANWB's pratende hond, de snelle wasjes van Robijn en meer campagnes Ook Triodos Bank, Vivera, Brouwerij 't IJ en het Rode Kruis presenteren nieuw werk.
Artificial Intelligence Het is nog niet zo makkelijk om in de flow van 'vibe marketing' te komen Merken moeten hun fundament en kennis van de doelgroep op orde hebben om AI optimaal te benutten in vibe marketing, bepleit Lucas Nutbey.
Partnerbijdrage Ziemi: Online impact met banners op NOS.nl Ziemi bereikte 3,2 miljoen impressies met een opvallende fietsveiligheidscampagne via banners op NOS.nl.
Partnerbijdrage Marketing in de zorg: Marika Zijp over hoe Partou werkt aan een sterk merk én betere kinderopvang In de nieuwe aflevering van Brandkast! van DPG Media spreekt host Roger Verdurmen met Marika Zijp, Group Chief Strategy & Brand van Partou.
Premium Carriere Van marketing naar muziek: merkadviseur Anne-Lotte Paymans volgt haar hart Out of Office | Naast haar werk als marketing-communicatieprofessional, staat Paymans ieder weekend op diverse podia met Boxin' the Vox.
Premium Influencer marketing Nederlandse mannen zijn gevoeliger voor influencermarketing dan vrouwen, stelt dit onderzoek Jongeren voelen zich vaker beïnvloed dan ouderen.
Premium Merkstrategie Meer klanten, omzet en winst voor Hema én een hogere NPS Hema heeft in 2024 het verkoopvolume en het aantal klanten zien stijgen. De omzet en winst stegen hierdoor, ondanks hoge kosten.
Premium Campagnes Oma's Soep en honderd restaurants in actie tegen eenzaamheid Fitzroy ontwikkelde de campagne ‘Een tafel voor Twee tegen Eenzaamheid’.
Premium Media Exclusieve samenwerking Talpa Media met Dag & Nacht en Tonny Media: ‘Cruciaal voor verdere groei podcastmarkt’ Podimo sluit zich ook aan bij NMO en Audify. Joris van der Pol (Talpa Media/OMS) en Anko Steenbeek (Dag & Nacht Media) over deze stappen.
Premium Media Veiling niet-landelijke commerciële radio afgerond, 'licht positief' resultaat E Power Grand Prix Radio betaalde het meeste voor een FM-frequentie.
PR Hoe Henri Bontenbal met beige betrouwbaarheid het politieke podium verovert Beeldbepalers | Farah Nobbe en Sascha Bertus beoordelen spraakmakende persoonlijkheden op appearance. Hoe doet Henri Bontenbal het?