Premium Merkstrategie Restore Local lanceert nieuwe merkidentiteit: 'Een beweging voor en door Afrika'
Premium Merkstrategie Restore Local lanceert nieuwe merkidentiteit: 'Een beweging voor en door Afrika'
Premium Merkstrategie Action: nog op koers om dit jaar gemiddeld één nieuwe winkel per dag te openen Discounter noteert opnieuw fors hogere omzet, ook zonder nieuwe winkels meegerekend.
Premium Campagnes Het theekransje van Stëlz en Katja Schuurman is allesbehalve saai (en meer campagnes) Ook Kruidvat, Sunny Cars en Sendcloud spelen zichzelf in de kijker met nieuw werk.
Partnerbijdrage Wat arbeidsmarktcommunicatie moet leren van traditionele advertising 'Wie nu geen scherpe keuzes durft te maken, wordt straks weggedrukt door ruis'
Partnerbijdrage 'Innovatie is onze enige constante': Patrick Molleman over zijn eerste 100 dagen bij Global Patrick Molleman is 100 dagen Managing Director van media-exploitant Global. VIA-directeur Saskia Baneke gaat met hem in gesprek.
Premium Merkstrategie Amazon bevestigt groeiende sponsorwaarde vrouwenvoetbal met verlengde UEFA-deal De verlenging komt op een moment waarop het vrouwenvoetbal sterk in ontwikkeling is, zowel sportief als commercieel.
Premium Merkstrategie Action: nog op koers om dit jaar gemiddeld één nieuwe winkel per dag te openen Discounter noteert opnieuw fors hogere omzet, ook zonder nieuwe winkels meegerekend.
Premium Campagnes Het theekransje van Stëlz en Katja Schuurman is allesbehalve saai (en meer campagnes) Ook Kruidvat, Sunny Cars en Sendcloud spelen zichzelf in de kijker met nieuw werk.
Partnerbijdrage Wat arbeidsmarktcommunicatie moet leren van traditionele advertising 'Wie nu geen scherpe keuzes durft te maken, wordt straks weggedrukt door ruis'
Partnerbijdrage 'Innovatie is onze enige constante': Patrick Molleman over zijn eerste 100 dagen bij Global Patrick Molleman is 100 dagen Managing Director van media-exploitant Global. VIA-directeur Saskia Baneke gaat met hem in gesprek.
Premium Merkstrategie Amazon bevestigt groeiende sponsorwaarde vrouwenvoetbal met verlengde UEFA-deal De verlenging komt op een moment waarop het vrouwenvoetbal sterk in ontwikkeling is, zowel sportief als commercieel.
Premium Media Ad Alliance doet advertentieverkoop natuurzender Love Nature Ad Alliance gaat de reclameblokken tussen de natuurdocumentaires verkopen in de Nederlandse markt.
Premium Data & Insights Google-moederbedrijf groeit door dankzij online reclames en AI Ook de advertentie-inkomsten van YouTube groeiden met circa 1 miljard dollar ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Premium Bureaus Norday maakt nieuwe website Centraal Museum Utrecht Aan de keuze ging een Europees aanbestedingstraject vooraf.
Partnerbijdrage ‘De mensen die niet vanzelf meedoen, die moet je echt actief opzoeken’ Het actief betrekken van álle groepen levert niet alleen betere data op, maar ook verrassende inzichten.
Partnerbijdrage Vergeet wat mensen zeggen. Kijk naar wat hun brein doet. Met breinonderzoek kun je intenties veel beter voorspellen.
Premium Media Prime Video in Nederland per eind augustus met reclame Prime-lidmaatschap wordt automatisch omgezet naar een abonnement met advertenties.
Premium Media Ad Alliance doet advertentieverkoop natuurzender Love Nature Ad Alliance gaat de reclameblokken tussen de natuurdocumentaires verkopen in de Nederlandse markt.
Premium Data & Insights Google-moederbedrijf groeit door dankzij online reclames en AI Ook de advertentie-inkomsten van YouTube groeiden met circa 1 miljard dollar ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Premium Bureaus Norday maakt nieuwe website Centraal Museum Utrecht Aan de keuze ging een Europees aanbestedingstraject vooraf.
Partnerbijdrage ‘De mensen die niet vanzelf meedoen, die moet je echt actief opzoeken’ Het actief betrekken van álle groepen levert niet alleen betere data op, maar ook verrassende inzichten.
Partnerbijdrage Vergeet wat mensen zeggen. Kijk naar wat hun brein doet. Met breinonderzoek kun je intenties veel beter voorspellen.
Premium Media Prime Video in Nederland per eind augustus met reclame Prime-lidmaatschap wordt automatisch omgezet naar een abonnement met advertenties.
Premium Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren AI-gebruik loopt voor op AI-beleid. Er is ook (te) weinig aandacht voor de ontwikkeling van AI-geletterdheid, blijkt uit onderzoek.
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen De zogeheten Ovastars zijn ontwikkeld door Dept.
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties 39 Procent van de respondenten zegt een AI-advertentie sneller te negeren dan een advertentie die door mensen is gemaakt, bijvoorbeeld.
Martech Google’s plannen houden adverteerders bezig Wat zijn Google’s AI-aangedreven vernieuwingen die effectievere reclamevoering beloven? We spraken met de top van het techbedrijf.
Premium Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties
Artificial Intelligence ‘Je kunt door AI veel groter en breder nadenken over hoe je jouw merk in de wereld kunt plaatsen’
Premium Media Radio Veronica, Kink en Slam! grootste stijgers in eerste halfjaar Ook BNR Nieuwsradio maakt progressie, zo blijkt uit de NMO luistercijfers.
Premium Campagnes Milieu Centraal mag doorgaan met voorlichtingscampagne over houtstoken Reclame Code Commissie stelt Milieu Centraal in het gelijk in geschil over campagne na klacht van brancheorganisatie NHK.
Premium Bureaus Digitaal marketingbureau Incubeta wil uit zijn eigen schaduw stappen: ‘Wij waren Google’s best bewaarde geheim’ Bureau met ruim 800 medewerkers werkt, ook vanuit Nederland, voor grote klanten, maar is nog minder bekend.
Partnerbijdrage DPG Media en StudioM brengen verhalen achter Audio Obscura tot leven in docuserie voor CUPRA Branded content-campagne trapt af met aflevering over Highway Rave op de A10.
Partnerbijdrage Shell tankstations als virtuele autoshowroom voor Hyundai INSTER Media-inzet bij Shell zorgde voor een meer dan verdubbeling van de model overweging van de Hyundai INSTER.
Premium Merkstrategie FrieslandCampina ziet omzet en winst stijgen door hogere verkoopprijzen en kostenbesparingen Zuivelgigant noemt hogere verkoopprijzen noodzakelijk om gestegen melkprijzen en inflatie te compenseren. Nettowinst steeg met bijna 26%.
Premium Bureaus Cewe en Stroom breiden samenwerking uit De nieuwe afspraken omvatten een bredere inzet op online media, strategisch advies en marktonderzoek, zowel in Nederland als België.
Premium Campagnes Lotus Bakeries klaagt Holie’s aan vanwege suikerinzicht-campagne Lotus Bakeries, de Belgische eigenaar van de merken Nākd en Trek, heeft een kort geding aangespannen tegen de Nederlandse startup Holie’s.
Premium Merkstrategie De P van prijs als pijnpunt: consument draait op voor dure grondstoffen De halfjaarcijfers van onder meer Coca-Cola en Lindt laten zien dat prijsverhogingen lonen.
Premium Media Bestedingen out-of-home stijgen 3 procent in de eerste helft van 2025 De verwachting is een stijging van 3 tot 6 procent voor het hele jaar.
Premium Data & Insights Duurzame smartphonemaker Fairphone nog weinig bekend bij Nederlanders, maar weet na een introductie wel te interesseren Mensen in de leeftijdscategorie 18 tot 25 jaar zijn het vaakst bekend met Fairphone (32 procent), is één van de onderzoeksresultaten.
Premium Bureaus Knalgroene Kesbeke-sandaal ‘de Gurkenstock’ is hit op Instagram Oos Kesbeke: ‘Ik had een rotdag, maar daar kwam al gauw verandering in.’ Toch is Kesbeke niet het eerste bedrijf met een eigen fashion-lijn.
Premium Media Radio Veronica, Kink en Slam! grootste stijgers in eerste halfjaar Ook BNR Nieuwsradio maakt progressie, zo blijkt uit de NMO luistercijfers.
Premium Campagnes Milieu Centraal mag doorgaan met voorlichtingscampagne over houtstoken Reclame Code Commissie stelt Milieu Centraal in het gelijk in geschil over campagne na klacht van brancheorganisatie NHK.
Premium Bureaus Digitaal marketingbureau Incubeta wil uit zijn eigen schaduw stappen: ‘Wij waren Google’s best bewaarde geheim’ Bureau met ruim 800 medewerkers werkt, ook vanuit Nederland, voor grote klanten, maar is nog minder bekend.
Partnerbijdrage DPG Media en StudioM brengen verhalen achter Audio Obscura tot leven in docuserie voor CUPRA Branded content-campagne trapt af met aflevering over Highway Rave op de A10.
Partnerbijdrage Shell tankstations als virtuele autoshowroom voor Hyundai INSTER Media-inzet bij Shell zorgde voor een meer dan verdubbeling van de model overweging van de Hyundai INSTER.
Premium Merkstrategie FrieslandCampina ziet omzet en winst stijgen door hogere verkoopprijzen en kostenbesparingen Zuivelgigant noemt hogere verkoopprijzen noodzakelijk om gestegen melkprijzen en inflatie te compenseren. Nettowinst steeg met bijna 26%.
Premium Bureaus Cewe en Stroom breiden samenwerking uit De nieuwe afspraken omvatten een bredere inzet op online media, strategisch advies en marktonderzoek, zowel in Nederland als België.
Premium Campagnes Lotus Bakeries klaagt Holie’s aan vanwege suikerinzicht-campagne Lotus Bakeries, de Belgische eigenaar van de merken Nākd en Trek, heeft een kort geding aangespannen tegen de Nederlandse startup Holie’s.
Premium Merkstrategie De P van prijs als pijnpunt: consument draait op voor dure grondstoffen De halfjaarcijfers van onder meer Coca-Cola en Lindt laten zien dat prijsverhogingen lonen.
Premium Media Bestedingen out-of-home stijgen 3 procent in de eerste helft van 2025 De verwachting is een stijging van 3 tot 6 procent voor het hele jaar.
Premium Data & Insights Duurzame smartphonemaker Fairphone nog weinig bekend bij Nederlanders, maar weet na een introductie wel te interesseren Mensen in de leeftijdscategorie 18 tot 25 jaar zijn het vaakst bekend met Fairphone (32 procent), is één van de onderzoeksresultaten.
Premium Bureaus Knalgroene Kesbeke-sandaal ‘de Gurkenstock’ is hit op Instagram Oos Kesbeke: ‘Ik had een rotdag, maar daar kwam al gauw verandering in.’ Toch is Kesbeke niet het eerste bedrijf met een eigen fashion-lijn.