PR & Reputatie

6 miljoen huishoudens ontvangen een gratis kerstkaart van PostNL

Redactie | 6 december 2016, 16:47

TBWA\Neboko ontwikkelde de campagne

PostNL bezorgt gratis kerstkaarten en vraagt iedereen om deze kaart te sturen naar iemand die tijdens de decembermaand wat extra aandacht verdient. Ruim 6 miljoen huishoudens ontvangen zaterdag 10 december zo’n gratis kerstkaart. Zij kunnen de kaart sturen naar een vriend, kennis of een eenzame oudere. PostNL werkt namelijk samen met het Nationaal Ouderenfonds en wil op die manier iets doen aan eenzaamheid in Nederland.

Bij deze actie hoort ook een filmpje, waarin PostNL uitlegt waar de actie om draait. In de video zie je een vrouw die geen kerstkaarten meer krijgt om boven de schouw te hangen. Daarom print ze haar Whatsappjes uit. Dat vindt PostNL maar treurig: 'Kerst is aandacht. Kerst is een kaart.'

Whatsappje kan echt niet

DirectSearch hield een panelonderzoek voor PostNL, waaruit blijkt dat 81% van de Nederlanders vindt dat je met een kerstkaart laat blijken dat je aan iemand denkt. 60% vindt dat een standaard doorgestuurd WhatsApp-bericht met een kerstgroet ‘eigenlijk niet kan’. 68% van de ondervraagden is het eens met de uitspraak ‘Juist in deze digitale wereld, gaat er niks boven een persoonlijke kerstkaart’.

Credits
Bureau: TBWA\Neboko
Creatie: Bas Engels
​RTV producer: Amber Akkermans
Productiemaatschappij: Hazazah Film & Photography
Regisseur: Victor Vroegindeweij
Producer: Judith Roosenstein
DOP: Ton Peters
Editor: Annelien van Wijnbergen
Grading/Online: Captcha

 

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (13)

Avatar

lily

(8 december 2016, 18:00)

meer verspilling van papier, een lief gebaar is genoeg, leer dat maar eens.

Avatar

Sylvia

(10 december 2016, 14:39)

En om de kaart te versturen moet er wel een velletje kerstpostzegels van post.nl gekocht worden. Hoe bedoelt u een sigaar uit eigen doos.

Avatar

Spinner

(11 december 2016, 14:50)

Ik ben het met Sylvia eens... Als postnl echt om de eenzame ouderen had gegeven. Dan hadden ze ook kunnen zeggen postzegel is niet nodig. Deze actie is om postnl te spekken en hier doe ik niet aan mee!!

Avatar

Anonymous

(11 december 2016, 18:06)

hopen op 6.000.000 maal 0,72 euro extra dit jaar voor postnl

leuk extraatje

Avatar

Ger

(14 december 2016, 12:07)

Ze zeggen er niet bij dat hij gefrankeerd moet worden.
Gewoon versturen zonder postzegel dus. Dan zal blijken hoe sociaal Postnl is.

Avatar

Ger

(14 december 2016, 12:29)

Door de "Extra Decemberzegel" op een velletje Decemberzegels zo te noemen, wil postnl je laten geloven dat je er die gratis bij krijgt. 21 halen 20 betalen of zoiets.
Dus niet ! Je betaalt gewoon 21x65 cent !!!

Avatar

Jessie

(15 december 2016, 15:05)

Schandalige actie van Post.nl. Duur reclamebureau, panelonderzoek, goedkope flutkaart, het kan niet op.Ik koop wel een paar mooie kaarten en bezorg ze zelf bij een zorginstelling! Slechte zaak dat het nationaal ouderenfonds zich hiervoor leent.

Avatar

Linda

(15 december 2016, 19:55)

Nou ik heb de kaart verstuurd en er zat een barcode op de envelop dus dacht het is gratis !!! Niet dus

Avatar

Krijn

(18 december 2016, 15:29)

Kaartje verstuurd (zonder posrzegel) en nu heeft mijn oma een boete. Bedankt PostNL :-(

Avatar

wilma

(19 december 2016, 9:02)

Schandalig deze actie, je moet er gewoon een postzegel opplakken.
Dacht dat dat niet nodig was, nu zit de ontvanger met een boete van 2,40 euro. Die kaart had ikzelf wel gehad en had er dan ook een postzegel op geplakt.

Avatar

Hans Hoogendijk

(3 januari 2017, 20:38)

Ook wij zijn erin getrapt
2 euro 19 ct boete
als verzender gelukkig, dus de oude dame in niet in verlegenheid gebracht met een boete.
gratis een boete uitdelen
betalen normaal wel maar nu niet natuurlijk

Avatar

bianca aken

(6 januari 2017, 14:52)

ook is was erin getrapt ook een boete van 219...bedankt post nl!!!!!

Avatar

Bart

(10 januari 2017, 13:23)

Gewoon oplichting

Gerelateerde items Postnl Post Nl Kerst

Meer in channel PR & Reputatie

Van onze partners
Whitepapers
Blijf op de hoogte


Adfo Events
Populaire blogs