PR & Reputatie

Deze emotionele film van Interpolis zullen automobilisten niet snel vergeten

Redactie | 12 juli 2017, 10:07

Verzekeraar zoekt confrontatie met ‘mobilisten’

Een onschuldig appje of mailtje lijkt misschien ongevaarlijk, maar kan leiden tot dramatische gevolgen. De meeste verkeersongelukken worden dan ook veroorzaakt door afleiding in het verkeer.
 
Interpolis heeft een film uitgebracht die autobestuurders niet snel zullen vergeten. De film begint lichtvoetig, zoals dat in werkelijkheid vaak ook gebeurt, aldus Ruben Cusell, head of concepts van WeFilm, dat tekende voor de productie. Maaar dat slaat volledig om.
 

De film is onderdeel van het manifest dat Interpolis gisteren met partners afsloot om te zorgen voor 25% minder verkeersslachtoffers in Tilburg in 2020.

De video is online en in bioscopen te zien. Daarnaast wordt de boodschap voor veiliger verkeer ondersteund met onder andere een radiocommercial.
 
Initiatiefnemer van het manifest is Interpolis. Jurgen Surstedt, senior manager Merkmanagement: ‘Omdat wij inzien dat we met een verzekering een ongeval niet kunnen voorkomen. Wél met bewustwording, want uiteindelijk is het gedrag van mensen de sleutel tot succes.' 
 
Credits
Concept: WeFilm
Creatie: Martijn de Jong, Ruben Cusell, Roel Welling
Regie: Joerie Holsheimer
Producer: Annemieke Boschma
Interpolis: Jurgen Surstedt, René Voets , Barbara Quist, Yvette Melis, Esther Leloux (&Leloux)
 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (5)

Comment author avatar
Avatar

Peggy Limburg

(12 juli 2017, 15:41)
Goed initiatief, mooie productie met Koen van Tongeren uit de Bromet-documentaire In één Klap in de hoofdrol. Fijn dat de film al flink veel aandacht krijgt. Misschien aardig om nog te melden dat het concept van de geinterviewden op de stoelen ook is toegepast in de campagne It Can Wait (VS, 2016)? Hopelijk overtuigt hij veel Nederlanders!
Avatar

Martin de Munnik

(13 juli 2017, 8:47)
http://www.neurensics.com
Poehh.., wat een impact. Heel erg goed gemaakt. Zeer overtuigend en zal ook zeer zeker zijn werk doen. Voor het merk Interpolis is het niet goed. "Neurons that fire will wire." Het gevoel van verdriet en verlies en plaatsvervangende schuld zal aan het merk kleven. Dit is een branche zaak of beter.., een taak van de overheid. 2400 GRP's op TV.
Avatar

John

(13 juli 2017, 15:55)
Wat Peggy zegt: itcanwait campagne uit 2016. Dat je jezelf zo in je hemd kan zetten is tot daar aan toe, maar vergeet niet dat je ook je klant interpolis in zn hemd zet door een regelrechte kopie te jatten uit 2016 met ook nog hetzelfde pianomuziekje. Ja hij komt binnen, en ja hij kan ook in Nederland werken. maar ook ja het is volledige gejat en dat is niet goed voor ons vak

https://www.youtube.com/watch?v=E9swS1Vl6Ok
Avatar

Maurits Rinders

(14 juli 2017, 16:36)
Jammer dat het kippenvel-moment 1 op 1 is overgenomen van de documentaire 'From one second to the next' van regisseur Werner Herzog -in opdracht van BBDO New York- over texting & driving. Waar overigens nog 100 van dit soort kippenvel-momenten in zit...
Avatar

Anonymous

(28 juli 2017, 21:01)
Ik hoop ook dat mensen realiseren dat dit waargebeurd is en dat er nabestaanden zijn.

Meer in channel PR & Reputatie

Van onze partners

Whitepapers

Blijf op de hoogte


Adfo Events

Populaire blogs