Nu in Communicatie

Cover Communicatie april 2014

Zesjescultuur

Weinig klantgericht, niet proactief, een zesjescultuur. De Nederlandse communicatiemanager komt er bekaaid vanaf. ‘Iedereen praat over professionaliteit, maar daar wordt verder niks mee gedaan.’

Vleesgeworden dierenliefde

Vlees is een plakje in een pakje uit de fabriek. Verwrongen beeld, door critici het grote communicatiesucces van de vleesindustrie genoemd. Intussen opent het veelgeplaagde VION, de grote maar onbekende vleesverwerker uit Boxtel, voorzichtig de deuren van het slachthuis. Een interview met communicatiedirecteur Marc van der Lee.

Eigen nieuws eerst

Wie zijn online perskamer nu nog vult met pdf’s heeft het niet helemaal begrepen. Nieuws heeft tegenwoordig de vorm van een YouTube-video, blog en tweet. De social newsroom dient het bedrijfsnieuws hapklaar op

‘Niet de grootste, wel de beste’

Sommige bureaus hebben van de crisis geen last. Die groeien tegen de trend in. Door concurrenten vaakst genoemd: Hill+Knowlton Strategies en Het PR Bureau. Wat is hun geheim? Een tweeluik, met deze maand: Ingo Heijen van H&K.

Yoga in den dolder

Voor wie het toch gemist heeft: Overtoom is nu Manutan. Over de interne rebranding, cultuurverandering, kritiek incasseren en de rol van de ceo – ofwel de chronologische achterkant van een campagne.

Zoeken naar zelfbeeld

Een relevante, onderscheidende organisatie-identiteit is voor organisaties cruciaal. Het Identity Monitoring en Engagement Platform maakt die organisatie-identiteit meetbaar, en levert daarnaast een veranderkundige bijdrage.

 

Het aprilnummer van Communicatie verschijnt 4 april.

 

NOG GEEN ABONNEMENT?

Lees Communicatie een half jaar gratis! Betaal nu slechts €79 voor een jaarabonnement. Profiteer van dit aanbod.


SPECIAAL VOOR ABONNEES

Alle artikelen uit het laatste nummer bekijken?
Maak dan gebruik van het printarchief op deze site!