Nu in Communicatie

 

‘Ik ben genaaid door mijn eigen klanten’

In de hectische periode rond het faillissement van boekhandelsketen Polare raakte woordvoerder Bart Maussen naar eigen zeggen ‘totaal’ de regie kwijt. Vier maanden later doet hij voor het eerst zijn verhaal.

FOTO: DUCO DE VRIES

PR-soep

Met haar campagne tegen microplastics kreeg Maria Westerbos (52) Hema en Unilever op de knieën. De communicatiestrategie van haar Plastic Soup Foundation staat nu wereldwijd in de belangstelling.

‘Het gaat om scherpe keuzes’

Een jaar nadat Betteke van Ruler kwam, zag en overwon met haar boek De Reflectieve Communicatie Scrum, is er een opvolger. Samen met Frank Körver, partner en adviseur bij GKSV, schreef ze Het Strategisch Communicatie Frame. Een nieuwe, praktische methode voor strategievorming. En dat is reden voor een interview.

Comm laude

De 16 grootste Jonge Talenten die op dit moment aan het hbo hun studie volgen, presenteren zich. Houd ze in de gaten, voordat u rechts en links wordt ingehaald.

Doorzichtig ondoorzichtig

Vraag negen transparantie-experts naar hun favoriete gevalletjes van ‘net-niet-transparantie’, en je krijgt een dubieuze verzameling van mooie woorden – van openheid (en weinig daden) tot juist veel te ver doorgeschoten transparantie over het eigen handelen. Waar ligt het optimum?

Vak in de lift

Benoemen wat alle communicatieprofessonials verenigt, verstevigt hun positie in de organisatie. Op dit fundament kan ieder zijn eigen stijl en voorkeuren uitbouwen.

Een persbericht voor een jurk

Zzp’ers in communicatie hebben het zwaar. Ze verlagen hun tarief of sluiten zelfs barterdeals. De branche kan er iets aan doen. De freelancers zelf trouwens ook.

Het juli/augustus-nummer van Communicatie verschijnt 4 juli.

NOG GEEN ABONNEMENT?

Lees Communicatie een half jaar gratis! Betaal nu slechts € 79 voor een jaarabonnement. Profiteer van dit aanbod.

SPECIAAL VOOR ABONNEES

Alle artikelen uit het laatste nummer bekijken?
Maak dan gebruik van het printarchief op deze site!

 

Whitepapers